BLOG
Beelddenkers hebben vaak het gevoel dat leren niet aan hen besteed is, terwijl ze informatie gewoonweg anders verwerken. Wordt dit niet op tijd ontdekt en door leraren niet goed op ingespeeld, dan kan de leerling de motivatie verliezen. Gelukkig leren we steeds meer over beelddenkers. We spraken beelddenk-expert Natasja Esmeijer over het herkennen van beelddenkers, en hoe je er als leraar mee om kunt gaan.
Scholen werken voortdurend aan onderwijskwaliteit. Een gezonde organisatie is daarvoor cruciaal. Met welke punten kan een school aan de slag? Welke behoeftes hebben medewerkers? ‘Als je wilt weten wat er moet verbeteren, moet je onderzoek doen’, zegt Anne Besuijen van DUO Onderwijsonderzoek & advies
Wil jij ook een school zijn waar leerlingen goed voorbereid zijn op de arbeidsmarkt dankzij goed getrainde vaardigheden op het gebied van kunst en techniek?
Draagt jouw school bij aan een nieuwe generatie die klaar is voor een duurzame toekomst? Duurzaamheid en klimaat zijn thema’s die steeds belangrijker worden, ook