Onderwijsprofessionals halen veel werkgeluk uit hun interactie met kinderen en het zien groeien van hun leerlingen. Uit onderzoek blijkt dat werkplezier nog veel meer inhoudt: veel onderwijsprofessionals vinden het belangrijk om ontwikkelingsmogelijkheden en autonomie te hebben. Ze willen namelijk elke dag een beetje beter worden in hun vak. Het verlagen van de werkdruk, en daarmee de kans op een burn-out, hangt samen met het werkplezier. Hiervoor moet de leerkracht de ruimte krijgen om grenzen te stellen, te reflecteren op zichzelf en zelf invloed hebben op de planning en organisatie van het onderwijs in de school en de klas. Hoe kun je hier aan werken? 

Laat je inspireren door onze opleidingen en boeken, of lees het artikel Geluk is besmettelijk

De kracht van vitaliteit: de sleutels tot succes in het onderwijs

Het onderwijs is een van de belangrijkste sectoren in onze samenleving. Jij als onderwijsprofessional hebt een belangrijke rol te vervullen. Daarom is het heel belangrijk om vitaal te blijven. Maar hoe blijf je vitaal om succesvol te zijn in je onderwijspraktijk? Laten we samen ontdekken hoe we jouw vitaliteit een extra boost kunnen geven.

Werkgeluk

Ben jij gelukkig op jouw school?

“Professionalisering begint met mensen binden aan je organisatie”

Op het Farel College werkt sinds anderhalf jaar personeelscoach Matthijs Boer. Matthijs ondersteunt medewerkers in hun ontwikkeling en welzijn. Of het nu gaat om een docent die met meer power voor de klas wil staan of een onderwijsprofessional die zich verder wil ontwikkelen binnen de school.

Geldzaken

Geld voor mijn scholing, hoe regel ik dat?