Bij de organisatie van de school komt veel kijken en zijn verschillende partijen betrokken. Er is de schoolleiding, bijvoorbeeld een directeur en de teamleiders, maar daarnaast zijn er ook de medezeggenschap en het bestuur. Deze verschillende partijen werken samen om te komen tot een onderwijsvisie, maken op basis daarvan onderwijs- en actieplannen en werken samen aan de kwaliteit van de school en de onderwijsverbetering. Veel scholen betrekken de MR al in het begin van de totstandkoming van actieplannen, bijvoorbeeld door ontwerpsessies met personeel, ouders en leerlingen. Zo heb je via de MR inspraak als het gaat om de onderwijsvisie, actieplannen en dus de kwaliteit van de school.

Lees onze gerelateerde onderwerpen en het artikel Inspraak schoolvisie en actieplannen

De ene peuter vindt het geweldig om naar groep 1 te gaan en de andere vindt het erg spannend. Het is belangrijk om de overgang van de peutergroep naar de basisschool zo soepel mogelijk te laten verlopen. Dit kan door de peuteropvang nauw te laten samenwerken met de kleutergroepen. Op verschillende scholen gebeurt dit als vanzelf, omdat de peuteropvang binnen de school is. Maar er zijn ook scholen waar geen peuteropvang binnen schools is.

Werkgeluk

Ben jij gelukkig op jouw school?

Geldzaken

Geld voor mijn scholing, hoe regel ik dat?