Het verbeteren van onderwijs is een kerntaak van de school. Om onderwijsverbetering goed door te voeren en te laten slagen is het belangrijk om van te voren een plan op te stellen waarin je duidelijke afspraken maakt binnen het team. Stel een verbeterteam aan, die zich focust op de onderwijsverbetering. Bepaal samen hoe lang de verbeterperiode duurt, welke onderwerpen in die periode plaats gaan vinden en hoe jullie hiermee aan de slag gaan.

Als de onderwijsverbetering is doorgevoerd, is het ook heel belangrijk om deze te evalueren. Hoe verliep het proces en wat zijn de opbrengsten van de verbetering? Na aanleiding van deze evaluatie kan je weer vervolgstappen bedenken voor verdere verbetering.

Meer leren over onderwijsverbetering en hoe dit goed door te voeren? Bekijk dan ons aanbod!

‘Onderzoek als startpunt voor onderwijsverbetering’

Scholen werken voortdurend aan onderwijskwaliteit. Een gezonde organisatie is daarvoor cruciaal. Met welke punten kan een school aan de slag? Welke behoeftes hebben medewerkers? ‘Als je wilt weten wat er moet verbeteren, moet je onderzoek doen’, zegt Anne Besuijen van DUO Onderwijsonderzoek & advies

In de e-learning module Visie op onderwijs verdiep je je in het begrip missie/visie en krijg je handvatten betreft de ontwikkeling en het gebruik van een krachtige onderwijsvisie.

Hoe dan?!

Annemieke Weterings-Helmons, Eleonoor van Gerven, Anouke Bakx

Studiedag CAO PO

Deze studiedag verklaart de structuur en de belangrijkste bepalingen van de CAO PO. Deelnemers krijgen…

Ontwikkeling: van het jonge kind naar het puberbrein

Ontwikkeling is het veranderingsproces waarbij groei, rijping en leren leiden tot een hoger functioneringsniveau. Bij rijping gaat het dan om lichamelijke groei. Bij leren gaat het om het verwerven van kennis, inzicht en vaardigheden.