De kern van het onderwijs wordt gevormd door de pedagogische opdracht van de school. Als het goed is, willen alle betrokkenen binnen de school de kinderen optimaal begeleiden bij het ontwikkelen tot een sociale, zelfstandige volwassene. Dit komt tot uiting in alle facetten van het onderwijs.   

 Waartoe willen wij kinderen opvoeden? Die vraag is niet alleen belangrijk voor scholen, die zich bezinnen op hun pedagogische opdracht, maar ook voor ouders die een school zoeken voor hun kind. Sommigen vinden de bereikbaarheid van de school belangrijk, anderen letten goed op de kwaliteit van het onderwijs. Of ouders zoeken een school die past bij hun pedagogische en/of levensbeschouwelijke visie. 

 Meer weten over onderwijsvisie en plannen? Bekijk ons aanbod! 

“Werkplezier, dat is de sleutel”

Wij spraken met Mieke Koeslag-Kreunen, lector Werken in Onderwijs aan de Hogeschool Utrechtover, over haar onderzoek en de overkoepelende drijfveer van het lectoraat: ‘werkplezier’.

“Het is eigenlijk gewoon begonnen bij een soort van ingeving. Ik dacht: het zit in werkplezier, dat is de sleutel.”

Samen met uw scholen heeft u gekozen voor een bepaalde systematiek om de kwaliteitszorg op de scholen te bewaken. Wilt u weten of dit resulteert in een reëel beeld van de onderwijskwaliteit op de scholen, zodat u een effectief beleid kunt voeren? Laat uw scholen auditeren door een audit-expert van Expertis Onderwijsadviseurs.

Rekenonderwijs

Onze rekenspecialisten hebben veel ervaring met rekentrajecten in het primair onderwijs en voortgezet onderwijs, van…

“Werkplezier, dat is de sleutel”

Wij spraken met Mieke Koeslag-Kreunen, lector Werken in Onderwijs aan de Hogeschool Utrechtover, over haar onderzoek en de overkoepelende drijfveer van het lectoraat: ‘werkplezier’.

“Het is eigenlijk gewoon begonnen bij een soort van ingeving. Ik dacht: het zit in werkplezier, dat is de sleutel.”