Bij de organisatie van de school komt veel kijken en zijn verschillende partijen betrokken. Er is de schoolleiding, bijvoorbeeld een directeur en de teamleiders, maar daarnaast zijn er ook de medezeggenschap en het bestuur. Deze verschillende partijen werken samen om te komen tot een onderwijsvisie, maken op basis daarvan onderwijs- en actieplannen en werken samen aan de kwaliteit van de school en de onderwijsverbetering. Veel scholen betrekken de MR al in het begin van de totstandkoming van actieplannen, bijvoorbeeld door ontwerpsessies met personeel, ouders en leerlingen. Zo heb je via de MR inspraak als het gaat om de onderwijsvisie, actieplannen en dus de kwaliteit van de school.

Lees onze gerelateerde onderwerpen en het artikel Inspraak schoolvisie en actieplannen

De module Toekomstgericht onderwijs is erop gericht om jou als schoolleider inzicht te geven en na te laten denken over wat van belang is voor het onderwijs van nu en de toekomst en welke onderwijsverbetering bij jouw school past. Geïnspireerd en uitgedaagd door inhoudelijke experts, ga je met behulp van het PMC stappenplan model (bewerking van het High Impact Learning model en het spinnenweb van Van den Akker) verkennen waar er binnen je eigen school kansen liggen om het onderwijs op een hoger plan te brengen.

Werkgeluk

Ben jij gelukkig op jouw school?

Geldzaken

Geld voor mijn scholing, hoe regel ik dat?