Afstandsleren en digitalisering, hoe ver ben jij?
Veel leraren waren voor corona al heel vaardig in het geven en maken van digitale lessen. Tijdens corona kwam dit uiteraard in een stroomversnelling. Uit onderzoek
Veel leraren waren voor corona al heel vaardig in het geven en maken van digitale lessen. Tijdens corona kwam dit uiteraard in een stroomversnelling. Uit onderzoek
BLOG
Leerlingen met ADHD brengen een bijzondere uitdaging met zich mee. Ze kunnen een klaslokaal levendiger maken met hun enthousiasme, maar hebben tegelijkertijd behoefte aan bepaalde benaderingen om succesvol te zijn op school. Hoe ga je hiermee om als onderwijsprofessional?
Als leraar weet je dat gemotiveerde leerlingen beter presteren, meer initiatief tonen en meer plezier hebben tijdens het leren. Toch blijft het soms een uitdaging om
In elke klas kom je ze tegen: momenten waarop de wensen en verwachtingen van jou en je leerlingen totaal botsen. Denk aan situaties waarin jij wilt
De digitale wereld ontwikkelt zich razendsnel, daarom zijn er door SLO voor het eerst (concept)kerndoelen voor digitale geletterdheid vastgesteld. Als leerkracht kun jij je leerlingen helpen