Veel leraren waren voor corona al heel vaardig in het geven en maken van digitale lessen. Tijdens corona kwam dit uiteraard in een stroomversnelling. Uit onderzoek van de AVS bleek dat maar liefst 88 procent van de leraren binnen twee dagen nadat de scholen sloten hun lessen online konden geven. Dat wordt inmiddels ook ‘emergency remote teaching’ genoemd. Maar een les online geven via bijvoorbeeld videochat is iets anders dan de inzet van digitale leermiddelen, waarmee je de les bijvoorbeeld verrijkt, extra uitdaging biedt, meer gepersonaliseerd onderwijs geeft of zelf toetsen afneemt. Hoe ver ben jij?

Lees ook het artikel Jij en… Afstandsleren en digitaliseren

Zo breng je STEAM-onderwijs naar jouw school 

Wil jij ook een school zijn waar leerlingen goed voorbereid zijn op de arbeidsmarkt dankzij goed getrainde vaardigheden op het gebied van kunst en techniek? Dan is STEAM-onderwijs een uitkomst! Onderzoek stelt dat de combinatie en integratie van deze 21e-eeuwse STEAM vaardigheden elke leerling voorbereidt op de toekomst!   

Het goed in beeld brengen en krijgen van de ontwikkeling van jonge kinderen is een belangrijke taak voor pedagogisch medewerkers in de kinderopvang. Om te weten wat een kind nu kan en bijna kan en ook om te weten wat het nodig heeft om een stapje verder te komen in zijn ontwikkeling. Kijk! is hiervoor een praktisch hulpmiddel en kan gebruikt worden naast verschillende VVE-programma’s.

Werkgeluk

Ben jij gelukkig op jouw school?

Geldzaken

Geld voor mijn scholing, hoe regel ik dat?