Verschillende manieren van leren komen samen tot één leervorm. De meest voorkomende zijn:  

  • Een mix van leren met en zonder technologie. Zoals een combinatie van online lesstof en klassikaal leren. 
  • Een mix van vormen van e-learning (online les- of studiestof), zoals synchrone en asynchrone e-learning.  
  • Een mix van verschillende didactische strategieën, waarbij on- of offline niet uitmaakt.  

Ook deze drie vormen van blended learning kun je weer mixen. Het belangrijkste is dat je verschillende leervormen combineert. Je kunt mixen tussen instructiemethodes, didactische strategieën en technologie. De meest besproken combinatie is de combinatie tussen online leren in een digitale leeromgeving en klassikaal behandelen.  

Jezelf scholen op het gebied van blended learning? Bekijk onze boeken en opleidingen over blended learning.  

‘Onderzoek als startpunt voor onderwijsverbetering’

Scholen werken voortdurend aan onderwijskwaliteit. Een gezonde organisatie is daarvoor cruciaal. Met welke punten kan een school aan de slag? Welke behoeftes hebben medewerkers? ‘Als je wilt weten wat er moet verbeteren, moet je onderzoek doen’, zegt Anne Besuijen van DUO Onderwijsonderzoek & advies

In de module e-learning module Learning analytics maak je kennis met hoe geautomatiseerde toepassingen zijn opgebouwd, welke toepassingen we onderscheiden en welke mogelijkheden en beperkingen er zijn.

Kleppen dicht!

Kleppen Dicht! is een trainingstraject gericht op actief leren. In dit traject worden didactische werkvormen…

Letterlijk en figuurlijk je weg vinden op Were Di

Of je nu net afgestudeerd bent aan een lerarenopleiding of al jaren in het vak zit: als nieuwe medewerker start je bij Were Di meteen met een begeleidings- en coachingtraject. Zo word je snel wegwijs in de school, heb je altijd de juiste support als je een uitdagende dag hebt en leer je door ervaren trainers nog beter in je vak te worden. Hoe dit traject eruitziet, vertelt teamleider Sietse Hoogeboom. ‘Bij Were Di willen wij onze mensen ondersteunen zichzelf en hun rol in de maatschappij te vinden, niet alleen op de school’