Veel leraren waren voor corona al heel vaardig in het geven en maken van digitale lessen. Tijdens corona kwam dit uiteraard in een stroomversnelling. Uit onderzoek van de AVS bleek dat maar liefst 88 procent van de leraren binnen twee dagen nadat de scholen sloten hun lessen online konden geven. Dat wordt inmiddels ook ‘emergency remote teaching’ genoemd. Maar een les online geven via bijvoorbeeld videochat is iets anders dan de inzet van digitale leermiddelen, waarmee je de les bijvoorbeeld verrijkt, extra uitdaging biedt, meer gepersonaliseerd onderwijs geeft of zelf toetsen afneemt. Hoe ver ben jij?

Lees ook het artikel Jij en… Afstandsleren en digitaliseren

Zo breng je STEAM-onderwijs naar jouw school 

Wil jij ook een school zijn waar leerlingen goed voorbereid zijn op de arbeidsmarkt dankzij goed getrainde vaardigheden op het gebied van kunst en techniek? Dan is STEAM-onderwijs een uitkomst! Onderzoek stelt dat de combinatie en integratie van deze 21e-eeuwse STEAM vaardigheden elke leerling voorbereidt op de toekomst!   

De cloud… heb jij er wel eens van gehoord? Als je digitaal werkt maak je er waarschijnlijk al gebruik van! Maar hoe sla je bestanden op in de cloud? En waar worden ze bewaard? En nog belangrijker: wat heb je er aan? In dit leerblok maak je kennis met het concept en de voordelen van werken in de cloud.

Werkgeluk

Ben jij gelukkig op jouw school?

Rekenonderwijs

Onze rekenspecialisten hebben veel ervaring met rekentrajecten in het primair onderwijs en voortgezet onderwijs, van…

Geldzaken

Geld voor mijn scholing, hoe regel ik dat?