De beroepsstandaard beschrijft het fundament van het vak van schoolleider. Dit vak is meer dan ooit in beweging. Het is belangrijk om samen met iedereen in en om het onderwijs een gezamenlijke taal te hebben, om de maatschappelijke opdracht van goed onderwijs voor alle leerlingen te blijven vervullen.

Bij leiderschapspraktijken gaat het om wat je als schoolleider doet: je handelingen en je gedrag dat door anderen wordt gezien en ervaren. Je kunt per leiderschapspraktijk nagaan wat er nodig is vanuit je eigen rol en positie in de school, afhankelijk van de context en ontwikkeldoelen van de school.

Samen bouwen aan een duurzame school en klimaatbewust onderwijs 

Draagt jouw school bij aan een nieuwe generatie die klaar is voor een duurzame toekomst? Duurzaamheid en klimaat zijn thema’s die steeds belangrijker worden, ook in het onderwijs. Als school heb je de kans om deze onderwerpen te integreren en op die manier meer bewustzijn te creëren bij je medewerkers, leerlingen en ouders. Verduurzaming op […]

Responsief leiderschap staat voor een leidinggevende die in staat is om bewegingen in de buitenwereld te vertalen naar de school, het onderwijs en de docenten.

Werkgeluk

Ben jij gelukkig op jouw school?

Morele Reflectie

Grensoverschrijdend gedrag, integriteitsvraagstukken, passend onderwijs, schaarste in de zorg: in alle sectoren van de samenleving…

Geldzaken

Geld voor mijn scholing, hoe regel ik dat?