De geliefde leraar
In tien korte hoofdstukken vertelt de auteur welke vaardigheden een docent moet bezitten om een ‘geliefde leraar’ te worden.
Weusten en Hoornstra zijn experts in oplossingen voor ordeproblemen in scholen.
De relatie tussen leraar en leerlingen raakt nogal eens uit balans omdat het vanzelfsprekende gezag van de school, de directie en de leraren voortdurend door leerlingen ter discussie wordt gesteld.
Daar is een oplossing voor. Wij trainen directies, teams en individuele leraren in het hernemen van een omarmend en stevig gezag zodat er weer gezonde en aangename omgangsvormen gelden. Dan kunnen leraren weer hun werk doen. Daarvoor hebben ze gestudeerd, zijn zij benoemd en worden zij betaald.
Wij bieden structuur, duidelijkheid en helderheid. Leerlingen willen niet anders.
In tien korte hoofdstukken vertelt de auteur welke vaardigheden een docent moet bezitten om een ‘geliefde leraar’ te worden.
Als het ordeprobleem hardnekkig is moet voor de individuele docent het roer om. Dat is geen schande want de leerlingpopulatie verandert. School en docent moeten daarin mee. Tot op zekere hoogte. De leraar moet weer stevig en vol zelfvertrouwen weten waar het evenwicht precies ligt in de klas. Dat leren wij hem in deze training.
Tijdens de training oefent u met uw eigen leervragen. U leert op basis van gelijkwaardigheid beter te communiceren met ouders. U ervaart dat zij én uzelf participant zijn in de vorming van de scholier . Wij trainen u met behulp van acteurs en video-interactieanalyses. Deze krijgt u na afloop op dvd thuisgestuurd.