De drie belangrijkste pijlers van ukIQ
Peergroup
Stel dat je als tweejarige kunt denken als een vierjarige. En denk je dan eens in dat je tussen tweejarigen zit. Gek moet dat zijn. Wat als alle kinderen in de groep op elkaar lijken (in wat ze kunnen), en jij niet? Wat denk je dat er gebeurt in het hoofd van onze snelle tweejarige? Juist, die denkt dat hij anders, gek of ziek is. Dat gebeurt menig kind met ontwikkelingsvoorsprong en is niet gezond en niet nodig. Door kinderen tijdig in contact te brengen met andere kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong kun je ervoor zorgen dat ze in ieder geval niet het gevoel ontwikkelen dat ze alleen in de wereld zijn.
Mindset
Mindset, de modeterm… of toch niet? We hebben in de afgelopen jaren gezien dat veel kinderen met een voorsprong een zwakke mindset hebben. Daar besteden we dus binnen ukIQ de nodige aandacht aan. Door te signaleren en hen te helpen langzamerhand stappen te zetten buiten hun comfortzone.
Uitdaging
Uitdaging voor kinderen van nog geen 3 jaar? Wij denken dat het heel hard nodig is: door het aanbieden van uitdagingen houd je kinderen nieuwsgierig en een gezonde portie nieuwsgierigheid zorgt voor een goede ontwikkeling. Uitdaging zit hem vooral in het programma dat aangepast is aan het ontwikkelingsniveau van het kind.