De vrijekleuterklas
Spel en spelen, nabootsing, gewoonte vorming, gemengde groepen, eerbied, ambachten, jaarfeesten, herhaling, sprookjes, natuurlijke materialen, de overgang naar klas 1, seizoenentafel… De vrijescholen groeien in Nederland. […]
Christofoor wil de wereld mooier maken door mensen te laten groeien. Dit doen we met boeken die bijdragen aan de ontwikkeling van onze lezers.
Ons team is klein maar gepassioneerd. Samen met een gevarieerde groep zelfstandige ontwerpers, redacteuren en auteurs doen we elke dag ons best het Nederlandse boekenlandschap te verrijken.
Een goed is leven is een leven waarin je je blijft ontwikkelen. Ouders, opvoeders en onderwijzers geven we praktische handvatten en nieuwe inzichten bij opvoedingsvraagstukken met onze boeken over opgroeien en pedagogiek.
De natuur is een van onze belangrijkste bronnen van inspiratie. Wie goed om zich heen kijkt kan veel leren en wie van de natuur houdt zal beter zorgen voor de aarde. Met onze boeken hopen we ieder mens te laten groeien. Creativiteit, zingeving en de overgang tussen leven en dood zijn belangrijke thema’s in ons non-fictie fonds.
Spel en spelen, nabootsing, gewoonte vorming, gemengde groepen, eerbied, ambachten, jaarfeesten, herhaling, sprookjes, natuurlijke materialen, de overgang naar klas 1, seizoenentafel… De vrijescholen groeien in Nederland. […]
Op veel (vrije)scholen wordt door de kleuterleerkracht, intern begeleider en anderen met grote aandacht gekeken naar kleuters die de overgang van de kleuterklas (groep 2) naar klas 1 (groep 3) gaan maken. Dit boek beschrijft voor ouders en andere opvoeders waar scholen naar (kunnen) kijken bij kleuters tijdens het proces van het vaststellen van de leerrijpheid.
Kinderen zijn doeners. Ze hebben ruimte nodig om te spelen, te experimenteren, te ervaren, te ontdekken en te fantaseren. Door met alle zintuigen te spelen leren kinderen zichzelf, anderen en de aarde kennen; zo creëren ze een stevige basis vol warme herinneringen, kennis en vaardigheden.