Otto de Loor


Ik train, coach en adviseer directie, team- & sectieleiders, docenten, mentoren v.o. & educatieve instellingen, op basis van eigen leer- en ontwikkelingsvragen. Dit op het terrein van ambachtelijk vakmanschap en persoonlijk meesterschap.

Leiderschap

Persoonlijk leiderschap, cultuur & onderstroom, (kern)teamontwikkeling, sectie/vakgroepontwikkeling.

Leraarschap

pedagogisch-didactisch repertoire: activerend lesgeven, differentiëren (ruimte maken voor verschillen), pedagogisch vakmanschap)

mentoraal en leerlingbegeleiding: de rol van mentor, gesprekstechnieken, groepsdynamiek, situationeel leiding geven aan leren, lastig gedrag in de klas

de pedagogische opdracht: leerlingenparticipatie & burgerschap

Werkwijze

Ik lever maatwerk, ontwerp samen en kies voor interventies als intervisie, training en coaching. Pendel daarbij tussen praktijk en theorie en maak gebruik van praktijktheorieën over leren en leidinggeven. Kan inzetten op persoonlijke ontwikkeling, teamontwikkeling, schoolontwikkeling, onderwijsontwikkeling.

De praktijk is het vertrekpunt. De ervaring is een krachtig leermiddel.

Werkterrein

Voortgezet onderwijs: vmbo, havo, vwo,  educatieve instellingen.

Stel deze aanbieder een vraag

  • Otto de Loor
  • Geelgorslaan 81
  • 3722 VJ Bilthoven

Het aanbod van deze aanbieder

Koersen op differentiatie

Differentiëren staat hoog op de agenda in scholen voor voortgezet onderwijs. ‘Maatwerk’, het
passend maken van onderwijs is de trend. Scholen staan voor de opdracht om hun onderwijs
zo in te richten dat ze kunnen afstemmen op verschillen tussen leerlingen. In dit traject gaan we strategisch koersen op differentiëren. Er worden je een aantal stappen
aangereikt om onderwijskundige visie omtrent differentiëren in jouw team te vertalen naar de
dagelijkse onderwijspraktijk.

Ontwikkeling en versterking van de professionele cultuur

Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de veranderingen die worden ingezet, niet werkt. Emoties, gevoelens, sentimenten, persoonlijke betrokkenheid en het gedrag van mensen dat hieruit voortkomt, laten zich niet gemakkelijk beheersen. Culturen in organisaties als scholen, ontstaan vaak onbewust.