In 7 fases naar het bovenschools ICT-Beleidskader, begeleidt door OMICT. In het bovenschools ICT-Beleidskader staan de belangrijkste onderwijskundige kaders voor de ontwikkeling van onderwijs met ICT. Dit kader wordt opgesteld met en door de stuurgroep. Het dient als een stip aan de horizon en geeft richting en houvast aan scholen. De grote lijnen worden in het kader uitgezet, de scholen blijven in principe autonoom in de vertaling van het kader naar de eigen schoolorganisatie.
In 5 fases naar een schoolspecifiek ICT-Beleidsplan, begeleidt door OMICT Voorafgaand aan het schoolspecifiek ICT-Beleidsplan is er een bovenschools ICT-Beleidskader opgesteld. Om vervolgens een schoolspecifiek ICT-Beleidsplan […]
Het leermiddelenbeleid verbindt de leeractiviteiten van leerlingen op school en thuis met de onderwijskundige visie van de leerkracht en de school. Naast onderwijskundige aspecten, speelt ook de bedrijfsvoering een rol: wat kost het, welke ICT-voorzieningen hebben we (nodig) en hoe bewaken we de aansluiting bij ons professionele niveau? De training Leermiddelenbeleid zorgt dat je antwoord krijgt op al deze vragen.