NSO-CNA Leiderschapsacademie
MISSIE & VISIE
Wij, NSO-CNA Leiderschapsacademie, zijn ervan overtuigd dat het onderwijs van de toekomst vraagt om verbindende leiders met visie op leren, onderwijzen en organiseren. In een toekomstgerichte school draagt iedereen pedagogische verantwoordelijkheid. Alle professionals werken samen aan kwaliteit. Onderwijsleiders scheppen de voorwaarden daartoe, zetten de professionals in hun kracht en gaan hen voor.
EIGEN STIJL
Dat vraagt veel van een onderwijsleider. Kennis van ontwikkel- en verbeterprocessen, van passende vormen van sturing, eigenaarschap en samenwerking. Kennis en vaardigheden alleen zijn echter niet voldoende. Een goede onderwijsleider heeft een eigen stijl nodig, evenals zelfkennis en het vermogen om alles wat hij leert, te verinnerlijken. Een goede onderwijsleider blijft met anderen leren en zichzelf herontdekken: precies wat ook van leraren en leerlingen verwacht wordt in de school en in de maatschappij.
BLOEIENDE ORGANISATIES
Dat is de ontwikkeling waarbij wij onderwijsleiders in alle soorten en maten willen ondersteunen. Wij laten onderwijsleiders stralen, zodat zij hun organisaties tot bloei kunnen brengen. Daar zit onze passie.
VERGROOT DE REIKWIJDTE VAN JE SCHOOL, VERDIEP JE LEIDERSCHAP
is het motto van NSO-CNA Leiderschapsacademie.
Daarmee zeggen we:
- dat het ons als NSO-CNA Leiderschapsacademie gaat om de impact in de scholen van onze deelnemers,
- en zelfs voorbij de grenzen van de eigen school;
- dat het ons gaat om de kwaliteit van onderwijs richting leerlingen;
- dat de context belangrijk is;
- dat het ons gaat om een toekomstgerichte blik en dat daar een brede horizon bij past;
- dat kennis over de ontwikkeling van goede scholen en succesvolle leiderschapspraktijken van belang is;
- dat dit alles vraagt om verdieping van je leiderschap in relatie met anderen;
- en dat NSO-CNA Leiderschapsacademie daar een bijdrage aan wil leveren.VAN ORIËNTATIE TOT DIRECTIETAFEL Ons aanbod bestrijkt het hele groeipad van een schoolleider: van de zich nog op leiderschap oriënterende docent tot de ervaren directeur-bestuurder. Al onze opleidingen zijn professioneel, persoonlijk en praktijkgericht. Onze docenten en begeleiders hebben stevige wortels in de praktijk van onderwijs, management en leidinggeven. Die ervaring koppelen zij aan state-of-the-art-leermodellen en onderzoek.Naast onze opleidingen stellen wij onze expertise graag ter beschikking voor maatwerktraject op het gebied van leiderschaps- en schoolontwikkeling binnen uw onderwijsorganisatie. Tevens slaan wij vanuit ons kenniscentrum een brug tussen de onderwijspraktijk en het onderwijsonderzoek via allerlei praktijkgericht en wetenschappelijk onderzoek.
ERKENNINGEN
De Master Educational Leadership (MEL) is door de NVAO (Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie) geaccrediteerd als professionele master.
De schoolleidersopleidingen Basis- en Vakbekwaam zijn erkend door het schoolleidersregister PO en tellen mee voor de basisregistratie. Tevens leveren de meeste modules van de MEL, die ook los gevolgd kunnen worden, studiepunten op voor herregistratie in het schoolleidersregister PO.
NSO-CNA is opgenomen in het Centraal Register Korte Beroepsonderwijs (CRKBO). Voor meer informatie: www.crkbo.nl/register.
Lees hier meer over onze visie op onderwijsleiderschap.
Lees hier meer over onze visie op de professionalisering van onderwijsleiderschap.