Inspireren
Onze inspiratiesessies geven inzicht in de motivationele drijfveren en de effecten ervan op het leerproces en welbevinden van leerlingen en leraren.
Gevoed en geïnspireerd door wetenschappelijk onderzoek en praktijkonderzoek, gecombineerd met een bak aan praktijkervaring in diverse soorten onderwijs, hebben we een uitgebreide expertise rondom motiverend onderwijs ontwikkeld. Voor ons draait motiverend onderwijs om de samenhang tussen motiverend lesgeven, motiverend leidinggeven en motiverend onderwijsontwerp
Met de wereldwijd leidende motivatietheorie van Edward Deci en Richard Ryan, de zelfdeterminatietheorie, als onze inspiratiebron slaan we een brug tussen de wetenschap en de onderwijspraktijk door te inspireren, te trainen en te begeleiden. Samen met jou creëren we de juiste omstandigheden voor autonome motivatie wat leidt tot leren en werken met plezier, betrokkenheid en voldoening.
Onze inspiratiesessies geven inzicht in de motivationele drijfveren en de effecten ervan op het leerproces en welbevinden van leerlingen en leraren.
In zeven stappen begeleiden wij onderwijsteams bij het realiseren van motiverend(er) onderwijs.
Motiverend onderwijs is een samenhangend geheel tussen lesgeven, leidinggeven en onderwijsontwerp.
Leidinggeven in een context waar de druk om te presteren hoog is, kan behoorlijk uitdagend zijn.
Hoe waak je ervoor dat je collega’s met energie en plezier hun werk kunnen doen, zich continu willen blijven ontwikkelen en een actieve bijdrage blijven leveren aan de ontwikkeling van jullie leerlingen?
Om de kwaliteit van de motivatie van je collega’s hoog (autonome motivatie) te houden, zetten we maximaal in op het versterken van jouw leiderschapskwaliteiten.