Ontwikkelingsgericht leidinggeven
Een kerngedachte is dat ontwikkelingsgericht onderwijs vraagt om vrije ruimte in de ordening, vrije ruimte in gebeurtenissen en innerlijke vrije ruimte.
Ik ben een ervaren interim-leidinggevende, procesbegeleider en coach in onderwijsorganisaties.
In opdrachten met een integraal karakter komen mijn kwaliteiten het beste tot hun recht.
Als interim-leidinggevende werk ik graag vanuit thema’s die de kern van onderwijs en onderwijsorganisatie raken: het vormgeven van een onderscheidend onderwijskundig profiel en daarbij passende organisatie, versterking van het leiderschap, op orde brengen van de financiën, realiseren van een fusie en ingrijpende verbouwingen, vormgeven van het pr-beleid.
Mijn stijl? Liefdevolle confrontatie.
Ik werk vanuit het concept ‘ontwikkelingsgericht leiderschap’. Deze vorm van leiderschap is erop gericht de ‘onderstroom’ in de organisatie/cultuur te verbinden met de onderwijskundige en organisatorische ontwikkelingen.
Regelmatig publiceer ik over (ontwikkelingsgericht) leiderschap, coaching en onderwijsontwikkelingen.
Een kerngedachte is dat ontwikkelingsgericht onderwijs vraagt om vrije ruimte in de ordening, vrije ruimte in gebeurtenissen en innerlijke vrije ruimte.
Werkbijeenkomsten leidinggeven in de onderstroom
In de werkbijeenkomsten leidinggeven in de onderstroom krijg je inzichten en praktische handreikingen hoe te bewegen naar een gezonde organisatiesysteem. Dat is een organisatie die zich ontwikkelt tot een gemeenschap waarin mensen en teams zich gesteund weten om een betekenisvolle bijdrage te leveren. Deze organisaties zijn vitaal en hebben een eigen aansprekende identiteit.
In de tweedaagse opleiding ‘Leidinggeven in de onderstroom’ krijg je inzichten en praktische handreikingen hoe te bewegen naar een gezond organisatiesysteem. Dat is een organisatie die zich ontwikkelt tot een gemeenschap waarin mensen en teams zich gesteund weten om een betekenisvolle bijdrage te leveren. Deze organisaties zijn vitaal en hebben een eigen aansprekende identiteit.