Vereniging van Leraren in Levende Talen

Vereniging van Leraren in Levende Talen

Doelstelling

Levende Talen zet zich in voor de bevordering en de ontwikkeling van het talenonderwijs in Nederland.

Levende Talen organiseert studiedagen en congressen over talenonderwijs en informeert haar leden over nieuws en ontwikkelingen via de tijdschriften Levende Talen Magazine en Levende Talen Tijdschrift, de sociale media, de website www.levendetalen.nl en via de websites, sociale media en nieuwsbrieven van de talensecties.

Levende Talen is als lid van de Federatie van Onderwijs-vakorganisaties (FvOv) aangesloten bij de vakcentrale CMHF/VCP om ook in de arbeidsvoorwaardelijke sfeer de belangen van haar leden te kunnen behartigen.

Levende Talen is opgericht in 1911 en is de oudste beroepsvereniging van taaldocenten in Nederland. De leden zijn afkomstig uit alle sectoren van het onderwijs; ze maken deel uit van de secties Arabisch, Chinees, Duits, Engels, Frans, Fries, Italiaans, Limburgs, Nederlands (met NT2), Nederlandse Gebarentaal, Nedersaksisch, Papiaments, Pools, Russisch, Spaans of Turks.

Stel deze aanbieder een vraag

  • Vereniging van Leraren in Levende Talen
  • Joseph Haydnlaan 2a
  • 3533 AE Utrecht

Het aanbod van deze aanbieder

Levende Talen Magazine

Levende Talen Magazine (LTM) is een onafhankelijk, praktijkgericht en journalistiek tijdschrift, uitgegeven door Levende Talen. LTM richt zich in het Nederlands tot talendocenten en alle anderen […]

Levende Talen Tijdschrift

LTT is een onafhankelijk tijdschrift, uitgegeven door de Vereniging van Leraren in Levende Talen, met als doel nieuwe wetenschappelijke inzichten op het gebied van taal en […]

Ruslanddag

Elk jaar organiseert de sectie Russisch van Levende Talen een Ruslanddag. Deze dag biedt docenten Russisch en belangstellenden een keur aan lezingen en workshops. De lezingen en workshops hebben meestal een actueel thema en sluiten aan bij een tentoonstelling, recent onderzoek, een nieuwe publicatie of film, een belangrijke historische datum of de nieuwste inzichten in vakdidactiek.