Levensbeschouwing ontwikkelen
Handboek vakdidactiek voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs. In deze herziene editie wordt levensbeschouwing in al zijn verscheidenheid belicht, met godsdienst als een van de mogelijke […]
Meer leven in de les. Dat beloven wij met onze methodes voor levensbeschouwing en sociaal-emotioneel leren voor het basisonderwijs: Trefwoord, Kind op Maandag, Hemel en Aarde en Kwink. Wij bieden praktisch en creatief lesmateriaal vol inspirerende verhalen, als oefenplaats voor het leven. Verhalen die kinderen aan het denken zetten, laten lachen en met elkaar verbinden. Een mooie basis voor een veilige groep, goed onderwijs en persoonlijke groei voor kinderen.
Wij geloven dat leren leven een vak apart is en een basisvoorwaarde voor goed onderwijs. Daarom geven we leerkrachten alle ruimte om de lessen naar eigen inzicht en vol verwondering tot leven te brengen. Met de kracht van verhalen als uitgangspunt.
Leren leven is onmisbaar om kinderen voor te bereiden op de samenleving van morgen én hen te motiveren die samenleving iets beter te maken. Dat vraagt om een goed evenwicht tussen de ontwikkeling van de eigen identiteit en openheid voor de identiteit van de ander. Het is onze missie om leerkrachten en daarmee kinderen te stimuleren hiermee aan de slag te gaan. Zo bereiken we ons doel om de meest inspirerende maker van levenslesmateriaal in Nederland te worden en te blijven.
Handboek vakdidactiek voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs. In deze herziene editie wordt levensbeschouwing in al zijn verscheidenheid belicht, met godsdienst als een van de mogelijke […]
Hoe maak je kinderen nieuwsgierig naar levensbeschouwelijke verhalen? Hoe ontwerp je levensbeschouwelijk onderwijs dat uitdagend en waardevol is voor alle leerlingen, ongeacht hun achtergrond? Dit visie- en […]
Het is belangrijk dat scholen zich nadrukkelijker gaan richten op sociaal-emotioneel leren (SEL), als tegenhanger van het schoolse leren. Want door SEL leer je omgaan met jezelf en de ander.