Met ACT-inclusief functioneert uw organisatie steeds inclusiever en bereikt u steeds gelijkere kansen voor al uw leerlingen. Met onze gestructureerde aanpak begeleiden we uw organisatie langs de lijnen: 1. Richten: Welke visie ontwikkelen we m.b.t. hoe wetten, structuren, organisaties en diensten relateren met de participatie en ontwikkeling van kinderen en jongeren? Willen we daarin streven naar- en verantwoordelijkheid nemen voor het verkrijgen van gelijke kansen? Staan we ‘uitval’ toe? 2. Inrichten Hoe richten we onze wetten, structuren, organisaties, samenwerkingen en diensten in waardoor inclusie en gelijke kansen voor kinderen en jongeren (veel) beter worden geborgd? Sturen we liefst op diversiteit, of communaliteit of een geëxpliciteerde balans? 3. Verrichten Welke andere en/of aanvullende handelingskeuzes nemen we in onze dienstverlening bij reguliere en afwijkende casuïstiek voor kinderen en jongeren? Hoe optimaliseren we de effectiviteit van ons handelen? Welke werktheorieën hanteren we daarbij? Ons cursorisch aanbod t.b.v. professionaliseren is gericht op inclusief handelen van professionals binnen en tussen organisaties, tussen professionals met dezelfde achtergrond, en interdisciplinair. Dat brengt complexiteit met zich mee, die dienend moet worden gemaakt voor kinderen en jongeren. Daartoe zijn kennis en vaardigheden nodig: 1. Dialogische vaardigheden 2. Macht en communicatie combineren voor transparante besluitvorming 3. Herontwerpkennis van effectief onderwijs middels het POC-model 4. Herontwerpkennis van effectieve zorginteractie middels het CIMO-model 5. Community building van de lokale pedagogische infrastructuur 6. Ontwikkeling van gecombineerde wetenschappelijke en praktijk gerelateerde werktheorieën ACT-inclusief biedt tevens: 1. Visie-ontwikkelingsbegeleiding 2. Onderzoek naar kwaliteit van inclusief handelen 3. Workshops 4. Lezingen