Wie voor de klas staat weet: het onderwijs stelt je telkens voor nieuwe uitdagingen. Dit boek benoemt 55 van deze uitdagingen en geeft bij elke uitdaging […]
Heb jij een grappig, ontroerend of inspirerend moment meegemaakt in de klas of op school? Deel jouw anekdote met ons en maak kans op een van de twee grote boekenpakketten voor het po of vo.
We zijn benieuwd naar jullie bijzondere momenten die laten zien waarom werken in het onderwijs zo bijzonder is. Deel je verhaal met ons en wie weet wie weet ontvang jij dit mooie boekencadeau!
Simpel! Laat jouw anekdote achter in onderstaand aanmeldformulier. De gelukkige winnaars worden begin maart op de hoogte gebracht per mail.
Instructies voor de anekdote + actievoorwaarden:
Voorbeeld van een anekdote: “Tijdens een les aan groep 5 over het klimaat legde ik uit hoe belangrijk bomen zijn voor onze planeet. Een jongen keek me serieus aan en zei: âMaar we kappen toch bomen omdat we hout nodig hebben?â Ik knikte en vroeg wat we daartegen zouden kunnen doen. Na een korte gesprek oppert hij: âMisschien kunnen we zelf nieuwe planten?â Een paar weken later kreeg ik een foto van zijn moeder: hij had met zijn opa een boom geplant in hun tuin.”
Let op: In Firefox lijkt het alsof de aanmelding niet lukt na het klikken op ‘Ik doe mee’. Dit is een bug; je aanmelding is wel ontvangen, alleen zie je geen bevestiging.
Wie voor de klas staat weet: het onderwijs stelt je telkens voor nieuwe uitdagingen. Dit boek benoemt 55 van deze uitdagingen en geeft bij elke uitdaging […]
In dit boek is helder uitgelegd hoe acht storingen in het brein bij autisme de informatieverwerking kunnen belemmeren. Het geeft naast inzicht in de oorzaak van gedrag ook handvatten voor een praktische aanpak.Â
De Zilveren Weken is de naam voor de groepsvormingsperiode na de kerstvakantie. Al is het onderhouden van de groep een continu proces, je klas heeft na een pauze extra onderhoud nodig. Waarom dat zo is en hoe je dat doet, lees je in dit boek.
Leraren vinden het vaak lastig leerlingen verder te krijgen dan dingen uit hun hoofd leren en klakkeloos herhalen. Peter Liljedahl heeft 15 jaar onderzoek vertaald in deze praktische uitgave over hoe je bij rekenen/wiskunde denkklassen kunt creĂ«ren door een omgeving te bieden voor diep nadenken en leren.Â
Eigenlijk ben ik gewoon leraar, is een pleidooi voor de authentieke leraar. Sommige leraren vergeet je nooit. Vijftig jaar na de mulo of het gymnasium weten […]
âToegewijde vakmensen verdienen een forum om te inspireren en geĂŻnspireerd te worden, een platform om eenieders toewijding aan het ambt van leraar te vieren.â -Alexander Rinnooy […]
Als leraar sta je met hart en ziel voor de klas. Want leraar ben je, maar lesgeven is ook gewoon een vak waarin je jezelf voortdurend […]
Een uitgebreid en praktisch boek dat het ‘hoe’ van systeemverandering in het onderwijs beschrijft. Het is een must-read voor degenen die onze kinderen voorbereiden op een complexe, onderling afhankelijke wereld.
Weet jij waar je recht op hebt?
Bekijk de voorwaarden van deze winactie hier.
â