Webinar: Evidence informed werken in de school

Wil jij op een onderzoekende manier werken aan onderwijsontwikkeling? En zoek je handvatten om evidence informed werken in de school te stimuleren? In dit webinar neemt Anje Ros je mee in hoe evidence-informed werken in de praktijk vorm krijgt. 

Intersectoraal leiderschapsprogramma

In het najaar van 2024 start er weer een nieuwe ronde van het intersectorale leiderschapsprogramma van Stichting leerKRACHT. Tijdens drie bijeenkomsten bezoek je samen met collega’s uit het po, vo en mbo een aantal Nederlandse topinstellingen. Zo krijg je de kans om een kijkje in de keuken te nemen bij Picnic, McKinsey & Company en het UMC Utrecht.

Verdieping Kwaliteit in het po

Hoe kun je als kwaliteitsmedewerker écht een bijdrage leveren aan de verbetering van de onderwijskwaliteit in jouw organisatie? Waar richt je je aandacht op, wie betrek je en wat is jouw plek en rol in het werken aan onderwijskwaliteit? Deze vragen staan centraal in het leertraject ‘Kwaliteit in het primair onderwijs’. 

Kwaliteit in het po

Hoe kun je als kwaliteitsmedewerker écht een bijdrage leveren aan de verbetering van de onderwijskwaliteit in jouw organisatie? Waar richt je je aandacht op, wie betrek je en wat is jouw plek en rol in het werken aan onderwijskwaliteit? Deze vragen staan centraal in het leertraject ‘Kwaliteit in het primair onderwijs’. 

Landelijke IKC-dag 2024: Het kind als bron

De IKC-dag is een dag om inhoudelijk gevoed te worden met het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van brede scholen en kindcentra, vanuit politiek, wetenschap en praktijk. En natuurlijk om zelf aan de slag te gaan in deelsessies en masterclasses over specifieke thema’s! 

OnderwijsInzicht Focus: Cybersecurity-crisismanagement

Op vrijdag 13 september kent het congres OnderwijsInzicht een speciale editie: OnderwijsInzicht Focus. Eén dag, één thema, één focus. Tijdens deze dag ervaar je de impact van een cybersecurity-crisis en leer je hoe je de schoolorganisatie hierop voorbereidt.

MBO-docentendag Zwolle

Volgens de nieuwe kwalificatie-eisen burgerschap moeten mbo-studenten onder meer ‘met voorbeeldgevallen kunnen onderbouwen hoe macht zich manifesteert, en hoe deze kan worden begrensd door democratische en rechtstatelijke principes’. Interessante thema’s, maar ook lastig… Want hoe zit het dan bijvoorbeeld met de toeslagenaffaire?