E-Learning module Taalverwerving
In de e-learning module Taalverwerving zoomen we in hoe een kind een taal leert en hoe we dit proces optimaal kunnen beïnvloeden.
E-Learning module Krachtige rekendidactiek
De e-learning module Krachtige rekendidactiek geeft handvatten op basis van wetenschappelijke en neuropsychologische inzichten over hoe een krachtige rekenles eruit ziet. De vier principes van krachtig rekenonderwijs worden besproken en verbonden aan de drie theoretische modellen: het drieslagmodel, handelingsmodel en hoofdfasenmodel.
E-Learning module Brein en rekenen
In de e-learning module Brein en rekenen verrijk je je kennis over het leren rekenen. Door te begrijpen welke breingebieden betrokken zijn bij het rekenen en hoe deze breingebieden zich ontwikkelen krijg je een verrijkt inzicht wat bij gaat dragen aan de meest passende rekendidactiek.
E-Learning module Leren leren
In de e-learning module Leren leren verdiep je je in de aspecten van zelfgestuurd leren en krijg je handvatten om leerlingen zich te laten ontwikkelen naar bewuste leerders.
E-Learning module Onderzoekend leren
De e-learning module Onderzoekend leren geeft je handvatten om onderzoekend leren succesvol toe te passen tijdens zowel dagelijkse lessen als tijdens thema’s en projecten.
E-Learning module Activerend leren
Met de e-learning module Activerend leren krijg je handvatten over hoe je leerlingen actiever kunt betrekken bij het eigen leerproces. Hierbij komen denkkracht vergroten, onderzoekend leren, coöperatief leren en zelfregulerend leren aan bod.
E-Learning module Effectief lesgeven
In de e-learning module Effectief lesgeven verrijk je je kennis vanuit inzichten uit de leer,- en neuropsychologie over hoe effectieve lessen zijn opgebouwd.
E-learning module Didactisch DNA
In de e-learning module Didactisch DNA wordt je kijk op didactiek verrijkt. Je maakt kennis met de vier grote leertheorieën welke vertaald worden in een rijk palet aan didactische activiteiten. Deze module biedt handvatten om leerdoelen effectiever te bereiken en beter tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen.
E-Learning module Welbevinden
In de e-learning module Welbevinden duiken we dieper in op de begrippen relatie, competentie en autonomie; waarom hebben deze begrippen zo’n invloed op ons welbevinden?
Wat gebeurd er in ons brein wanneer we (geen) fijne relaties hebben, ons (niet) competent voelen en (geen) autonomie over ons leerproces hebben? En hoe kunnen we op school het welbevinden positief beïnvloeden? Je ontdekt hoe welbevinden samenhangt met leren en ontwikkelen waardoor je het begrip welbevinden in een veel breder perspectief kunt plaatsen.
E-Learning module Autonomie
In de e-learning module Autonomie verkennen we wat er in het brein gebeurt als een leerling autonomie ervaart. Hierdoor begrijp je het potentiële positieve leereffect van autonomie. Maar autonomie vraagt veel van het brein, juist van het functiegebied dat nog niet is uitgerijpt, de frontale kwab. Maak in deze module daarom kennis met de voorwaarden voor succes om te leren vanuit autonomie.
E-Learning module Puberbrein
In de e-learning module Puberbrein zoomen we in op de ontwikkeling van de tiener. Je verrijkt je kennis over hoe het brein zich ontwikkelt in de puberteit. Je krijgt daarbij inzicht in de werking van het emotiecentrum, de frontale kwab en beloningssystemen waardoor je pubers met andere ogen kunt gaan bekijken.
E-Learning module Jonge kind
In de e-learning module Jonge kind zoomen we in op de ontwikkeling van het kind van 0 tot 7 jaar. Je verrijkt je kennis over hoe het brein zich ontwikkelt en krijgt daarbij inzicht in de denk,- taal,- en sociaal emotionele ontwikkeling van het jonge kind. Je verrijkt je inzicht met hoe je de ontwikkeling van het jonge kind optimaal kunt stimuleren.
E-Learning module Sociale ontwikkeling
De e-learning module Sociale ontwikkeling gaat in op hoe sociaal gedrag zich ontwikkelt en hoe dit aangestuurd wordt vanuit het brein. Wat doet het leren in een sociale context met het brein? Waarom zijn vriendschappen en sociale hiërarchie zo belangrijk voor het leren? En hoe kun je dit stiumuleren?