Webinar Effectieve ontwikkelgesprekken
Adrie Visscher (professor Universiteit Twente), vanuit de theorie, en Jan Tishauser (voorzitter Research Ed), vanuit de praktijk, delen hun inzichten over effectieve ontwikkelgesprekken. We beantwoorden daarnaast jullie vragen en geven tips voor een succesvolle gespreksvoering zodat jij na dit webinar effectievere ontwikkelgesprekken kan voeren met je docenten.
Dienend Leiderschap
Heb je je ooit afgevraagd hoe je een school kunt transformeren tot een plek waar iedere leraar en leerling zich …
Inspiratiesessie ๐๐ซ๐ฎ๐ค! ๐ ๐จ๐๐ฎ๐ฌ ๐๐ง ๐ซ๐ฎ๐ฌ๐ญ ๐ก๐จ๐ฎ๐๐๐ง ๐๐ฅ๐ฌ ๐ฅ๐๐ข๐๐ข๐ง๐ ๐ ๐๐ฏ๐๐ง๐๐ ๐ข๐ง ๐ก๐๐ญ ๐จ๐ง๐๐๐ซ๐ฐ๐ข๐ฃ๐ฌ
Of je nu hashtag#leidinggevende bent of docent, we herkennen het allemaal: overvolle agendaโs, vragen van leerlingen, ad hoc overleg met collegaโs, kleine crisissen die snel opgelost moeten worden… Waarom voelen we ons vaak zo overbelast? Is de werkdruk echt zo hoog?
Kom naar de inspiratiesessie ๐๐ซ๐ฎ๐ค! ๐ ๐จ๐๐ฎ๐ฌ ๐๐ง ๐ซ๐ฎ๐ฌ๐ญ ๐ก๐จ๐ฎ๐๐๐ง ๐๐ฅ๐ฌ ๐ฅ๐๐ข๐๐ข๐ง๐ ๐ ๐๐ฏ๐๐ง๐๐ ๐ข๐ง ๐ก๐๐ญ ๐จ๐ง๐๐๐ซ๐ฐ๐ข๐ฃ๐ฌ met Thijs Launspach, psycholoog en auteur van onder andere Fokking druk en Werk kan ook uit. Thijs neemt ons mee in het fenomeen ‘druk zijn’ vanuit psychologisch-wetenschappelijk perspectief.
Trauma bij leerlingen
Herken getraumatiseerde leerlingen en zorg voor een goede begeleiding!
Groeitaal
Groeitaal is de (interne en externe) taal die iemand stimuleert om te leren en zich te ontwikkelen. Hoewel we heel vaak dรฉnken dat we met onze taal iemand stimuleren om te groeien, laat onderzoek zien dat het effect toch heel vaak anders is! โโโIn dit webinar laten Inge en Lonneke je zien wat wรฉl werkt.
Tweedaagse Veerkracht, Welzijn en Groei
Tijdens deze twee trainingsdagen gaan we in op het begrip โwelzijnโ en laten we je zien hoe je een ondersteunende en stimulerende leeromgeving kunt creรซren. We delen en doorlopen effectieve technieken voor zelfzorg, stressmanagement en het bevorderen van emotionele veerkracht.
HBO-programma English culture and literatureย
Ben je docent Engels of wil je dit worden? En wil je meer weten over literatuur? Dan is het HBO-programma English culture and literature ideaal!
TOS รฉn Autisme Spectrumstoornis (ASS)
Hoe begeleid je een goede manier leerlingen met een (vermoeden van) TOS รฉn ASS ? En hoe stem je je handelen af op de onderwijsbehoefte van de leerling?
TOS gedrag ver’taal’d
In deze module krijg je handvatten om interventies in te kunnen zetten die het luisteren en vertellen stimuleren. En interventies die zijn gericht op samenspelen en samenwerken en het houden aan afspraken.
Rekenen op taal
In deze module leer je wat de invloed van TOS is op het leren rekenen van een leerling.
TOS en meertaligheid
Leer hoe je gebruik kunt maken van de “QuickScan TOS en meertaligheid” en het “Handelingsplan TOS en meertaligheid” om passende begeleiding te bieden aan meertalige leerlingen met een TOS.
Begrijpend luisteren
In deze module maak je kennis met vier werkwijzen met als doel het begrijpend luisteren van leerlingen (met TOS) te stimuleren.
Vaardig vertellen
Je leert problemen in de vertelvaardigheid, gerelateerd aan TOS, herkennen en je handelen daarop aanpassen.