Emotioneel intelligent leiderschap
Wil jij meer leren over effectief leiderschap dat gebaseerd is op emotionele intelligentie? In deze cursus belicht Emmy de Vrieze …
Formatief evalueren in de school
Het is een veelbesproken onderwerp in onderwijsland: formatief evalueren. Of is het formatief handelen of formatief toetsen? In deze cursus …
Het waarderende functioneringsgesprek: potentieel tot bloei
De kans is groot dat het voeren van functioneringsgesprekken niet het leukste is op je to-dolijst. Waarom zijn deze gesprekken …
Financieel management: de basis voor goed onderwijs
Deze cursus komt uit het aanbod voor Schoolleiders PO, maar is mogelijk ook interessant voor jou. In jouw werk …
Functiebeschrijven en -waarderen, hoe werkt dat?
De onderwijswereld is voortdurend in beweging, met nieuwe ontwikkelingen en beleidswijzigingen die de noodzaak creëren voor nieuwe of aangepaste functies …
Gedeeld leiderschap: haal het maximale uit jouw team
Deze cursus komt uit het aanbod voor Schoolleiders PO, maar is mogelijk ook interessant voor jou. Gedeeld leiderschap gaat …
Generatieve AI in het onderwijs
De impact van generatieve AI op de onderwijssector is onmiskenbaar. In deze cursus vertelt Erdinç Saçan welke ontwikkelingen je moet …
Het Generatie Z Effect. Hoe bereik en motiveer je leerlingen en jonge medewerkers?
Misschien loop jij er ook weleens tegenaan: jonge medewerkers die niet meer willen werken dan drie dagen, omdat ze tijd …
Hoe creëer je een aanspreekcultuur?
De meeste mensen vinden het niet makkelijk, elkaar aanspreken en feedback geven. Gytha Heins deed er 3 jaar onderzoek naar én …
Didactische kracht: hoe weet je of het goed gaat?
Het is een weinig besproken onderwerp, zowel in opleidingen als in de dagelijkse praktijk op scholen: didactische bekwaamheid. Want de …
Didactische kracht: leidinggeven aan kwaliteit
Didactische bekwaamheid mag meer aandacht krijgen, vindt onderwijskundige Wilma Willems. Want hoe bekwamer docenten zijn, hoe hoger de onderwijskwaliteit. In deze cursus …
Écht coachend leidinggeven
Let op: deze cursus gaat vooral in op de theorie van coachend leiderschap, een vervolg met praktijkvoorbeelden en rollenspellen is …
De kracht van meertaligheid
Hoe wordt op jouw school naar meertaligheid van leerlingen gekeken? Is meertaligheid een ‘last’ of een kracht? Na het volgen …