Van faalangst naar faalkracht

Doel Naar schatting 15% van de leerlingen in het vo en studenten in het mbo geeft aan dat ze gehinderd worden door faalangst. Mede debet hieraan […]

Masterclass spel en spelbegeleiding

Doel Kennis hebben over het belang van spel voor jonge kinderen. Weten wat de invloed van spel is op het leren van jonge kinderen. Zicht hebben […]

Motiveren van leerlingen

Doel Hoe kan je leerlingen inspireren? In deze training gaan we aan de slag met de achtergronden van motivatie en passen deze toe op de situatie […]

In gesprek met ouders

Doel Veel is er te lezen over hoe je een oudergesprek kunt voorbereiden, structureren en voeren. Minder kun je vinden over hoe je kunt reageren wanneer […]

Training vertrouwenspersonen

Doel  Een vertrouwenspersoon heeft een belangrijke rol binnen een veilig leer- en werkklimaat op school. Deze training gaat in op het omgaan met klachten over seksuele […]

Zinvol Toetsen (op schoolniveau)

Doel Toetsen is pas zinvol als we wat met de resultaten doen. Een analyse op school- en groepsniveau moet leiden tot een verbetering van het onderwijs. […]

Dyslexiecoach

Doel Op basis van vragen uit de onderwijspraktijk van alledag, de opgedane advieservaring omtrent dyslexieproblematiek en onze participatie in het Masterplan Dyslexie heeft KPC Groep de […]

Formatief evalueren

Doel Steeds vaker ontstaan in scholen vragen over toetsing. Aanleidingen hiervoor kunnen zijn de toetsdruk op scholen, de kwaliteit van toetsen of de manier van toetsen. […]