Werkdruk coaching voor leraren & docenten

Met 12 professionele coaches zijn we de grootste specialist in het verlagen van werkdruk op scholen. Al onze coaches komen uit het onderwijs. En jij mag het zeggen. Zoek de coach die bij je past!

Verlaag je werkdruk | Multi-expert leertraject

In dit gedegen traject van 8 sessies ontvang je ondersteuning van drie specialisten, wiens expertises elkaar aanvullen. Dit resulteert in 5 coachsessies + 2 Biofeedback stressmetingen + 1 ademcoachsessie.

Inspelen op een sterke rekenbasis bij peuters en kleuters

Hoe jij als pedagogisch medewerker of kleuterleerkracht omgaat met dit spel is bepalend voor hoe peuters of kleuters zich ontwikkelen. Interactie tussen kinderen, maar ook interactie tussen jou als professional en het kind speelt hierin een belangrijke rol. Tijdens deze training leer je hoe je deze rekenontwikkeling op speelse wijze kunt ondersteunen en stimuleren.

Grip op je groep

Met onze begeleiding ‘Grip op je groep’ staat een groepsdynamische coach naast de leerkracht of het team. In gelijkwaardige interactie ontstaat oprecht enthousiasme voor de kansen die je in de klas kunt creëren!

Peuters met een ontwikkelingsvoorsprong (verdieping)

In deze verdiepingstraining krijg je veel kennis en tools in handen om peuters met een ontwikkelingsvoorsprong te begeleiden. De belangrijkste onderwerpen die nodig zijn om een start te maken komen aan bod en geven je houvast om zowel de kinderen als je collega’s te begeleiden. Een leuke nieuwe dimensie in je vak!

Begeleiding bij Levelspel & Levelwerk

In deze cursus leer je meer over Levelspel en Levelwerk, maar ook hoe je deze methode gestructureerd in kunt zetten voor begaafde en intelligente leerlingen. Na het […]

Waarderende intervisie

In een praktische training leer je om je intervisie volgens bovenstaande stappen op te bouwen en effectief uit te voeren.

OA²SE: thematisch werken met een doorgaande lijn

Tijdens de inspiratiebijeenkomst vertellen we je meer over het concept en de werkwijze OA²SE. Na een gezamenlijke start gaan we uiteen in twee groepen. In de ene groep komen ‘Mooi, weer spelen’ en ‘Alle hens ontdek’ aan bod en de doorgaande lijn in de basisschool. In de andere groep zoomen we in op de specifieke kenmerken van ‘Knoeien, stoeien, groeien’.

Differentiëren bij Engels voor begaafde leerlingen

Voor meerbegaafde leerlingen liggen op dit gebied mogelijkheden en kansen. In methoden voor Engels wordt (nu nog) weinig gedifferentieerd. Natuurlijk is het leren van een taal een interactief en sociaal proces dat je samen doet, maar daarbij kan er zeker uitbreiding en meer uitdaging gecreëerd worden voor kinderen die dat willen en kunnen.

Eigenaarschap van leren

De training leert je hoe je kinderen meer verantwoordelijk kunt maken voor het eigen leren, zodat zij actiever en doelgerichter bezig zijn met het eigen leerproces. De motivatie van de leerlingen zal daardoor groter zijn, en de uiteindelijk leeropbrengsten zijn duurzamer. De uitwerking van Eigenaarschap van leren wordt gekoppeld aan het IGDI model. Je leert hoe je binnen het IGDI model de zelfsturende rol van de leerling kunt vergroten.