Close Reading (training)
Close Reading is een verdiepende manier van lezen waarbij de inhoud van een complexe tekst centraal staat.
Schrijfonderwijs
Hoe helpen we leerlingen bij het schrijven van een goed opgebouwd verhaal of een goedlopende tekst?
Lesson Study een beetje anders
Samen leren door online lessen voor te bereiden
Werken aan een goede leesvaardigheid in het VO
Expertis heeft modules ontwikkeld om samen met teams aan de slag te gaan met het leesonderwijs in het voortgezet onderwijs.
Lesson Study Procesbegeleider (Opleiding)
Hoe mooi zou het zijn als je zelf een Lesson Study-team kunt begeleiden. De opleiding tot procesbegeleider biedt je die mogelijkheid.
Coaching
Coaching is een effectieve manier om uw (didactische) vaardigheden verder te ontwikkelen.
Coaching van directie
Voor zowel bestuurders, teamleiders, schoolleiders als docenten een uitermate mooie manier om te werken aan de eigen ontwikkeling.
Intervisie
U maakt kennis met de uitgangspunten en voorwaarden voor intervisie en oefent met een aantal intervisiemethodieken.
Teamontwikkeling
In deze teamtraining wordt u zich bewust van het functioneren van het team en krijgt u handvatten om stappen te zetten richting optimaal functioneren als groep.
Leren centraal
Leren centraal brengt een onderbouwd verhaal, verrijkt met veel voorbeelden uit de klaspraktijk. Een aantal Vlaamse en Nederlandse schoolvoorbeelden — basis- (primair) en secundair (voortgezet) onderwijs — toont hoe je schoolontwikkeling in de praktijk duurzaam kunt vormgeven.
Verbinden met talent
‘Verbinden met talent’ is een programma van tien maanden voor teams waarin persoonlijke ontwikkeling, plezier en resultaat gecombineerd worden. Teambuilding dus. Het doel is inzicht ontwikkelen in de talenten van collega’s en handvatten krijgen voor effectief teamgedrag in de praktijk.
Formatief handelen in het vo
Expertis biedt vanuit verschillende invalshoeken dienstverlening ter verbetering van de leskwaliteit in het voortgezet onderwijs. Formatief handelen is bij uitstek de manier om deze afstemming te realiseren.
Eigenaarschap leerlingen
Als leerlingen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor hun eigen leerproces, dan kunnen zij blijven leren. Dat is de essentie van onze kennissamenleving.