ICT Leer-kracht
Een ‘ICT Leer-Kracht’ is binnen het PO, VO en MBO een ambassadeur, hulpbron, inspirator en coach rondom de didactische inzet van technologie. In deze opleiding bieden we jullie als ICT Leer-Kracht dan ook alle kennis en vaardigheden die je nodig hebt om je rol als ICT Leer-Kracht binnen jullie school te kunnen vervullen.
Digitale fitheid
Als leraren bewust tijd en aandacht steken in hun Digitale fitheid levert dat duurzaam voordeel op. Ze kunnen met hun digitaal werkgereedschap in minder tijd en met minder energie meer werk gedaan krijgen. De nadruk ligt op bewustwording en vaardigheden die nodig zijn om digitaal fit(ter) te worden en te blijven.
Leermiddelenbeleid
Het leermiddelenbeleid verbindt de leeractiviteiten van leerlingen op school en thuis met de onderwijskundige visie van de leerkracht en de school. Naast onderwijskundige aspecten, speelt ook de bedrijfsvoering een rol: wat kost het, welke ICT-voorzieningen hebben we (nodig) en hoe bewaken we de aansluiting bij ons professionele niveau? De training Leermiddelenbeleid zorgt dat je antwoord krijgt op al deze vragen.
Schoolspecifiek ICT-Beleidsplan
In 5 fases naar een schoolspecifiek ICT-Beleidsplan, begeleidt door OMICT Voorafgaand aan het schoolspecifiek ICT-Beleidsplan is er een bovenschools ICT-Beleidskader opgesteld. Om vervolgens een schoolspecifiek ICT-Beleidsplan […]
Bovenschools ICT-Beleidskader
In 7 fases naar het bovenschools ICT-Beleidskader, begeleidt door OMICT. In het bovenschools ICT-Beleidskader staan de belangrijkste onderwijskundige kaders voor de ontwikkeling van onderwijs met ICT. Dit kader wordt opgesteld met en door de stuurgroep. Het dient als een stip aan de horizon en geeft richting en houvast aan scholen. De grote lijnen worden in het kader uitgezet, de scholen blijven in principe autonoom in de vertaling van het kader naar de eigen schoolorganisatie.
“Natuurbeleving, hoe doen we dat?”
De deelnemers kunnen ervaren hoe leuk en relatief eenvoudig het is om kinderen mee de natuur in te nemen.
Samenwerken met ouders aan opvoeding
Ontdek en ontwikkel je kwaliteiten voor het opbouwen van samenwerkingsrelaties met ouders, waarin opvoedwaarden en -omstandigheden bespreekbaar worden.
Intervisiebijeenkomsten taal
Werk je al een aantal jaren met een methode en wil je graag iets structureel verbeteren? Wil je graag het werken met je methode optimaliseren? Dan zijn deze intervisie bijeenkomsten iets voor jou.
Superassertieve ouders
In deze cursus denken we samen na over het omgaan met (super)assertieve ouders.
Executieve functies
In deze training leer je de theorie en praktijk rondom executieve functies kennen.
Help (mij met) mijn emoties!
In deze cursus gaan we aan de slag met emotieregulatie.
Basiscursus NT2: Een anderstalige leerling in de groep
Ineens komt er een aanmelding binnen van een anderstalige leerling. Ga je die uitdaging zelfverzekerd aan, of zou je daar graag wat ondersteuning bij willen? Volg dan deze basiscursus NT2.
Woordenschatontwikkeling bij kleuters
Vanuit wetenschappelijke inzichten is in onderwijsland steeds meer het besef gegroeid dat expliciet woordenschatonderwijs van belang is voor een goede taalontwikkeling en schoolloopbaan van kinderen.