Training Mentale Fitheid

Heb jij je wel eens afgevraagd wat de eerste organisatie is geweest waar jij deel van hebt uitgemaakt?

Valideren van informeel leren

Een schoolleider die eerder verworven competenties en de competenties die hij via het informeel leren in de afgelopen periode heeft ontwikkeld wil valideren, kan een aanvraag voor professionele beoordeling doen bij Onderwijs Maak Je Samen. Middels een intakegesprek wordt bepaald wat het traject inhoud en voor welke professionaliseringsthema’s.

Opvoeden – het perspectief van migrantenouders

In deze training leer je gerichter en effectiever te communiceren met migrantenouders en ouders met een vluchtelingenachtergrond. Je bent je bewust van de waarden en normen die in verschillende culturen aan opvoeding worden gegeven en kunt dit toepassen in gesprekken.

Vertaalslag van Ik leer anders+ naar de klas

Deze mini-cursus vertaalt de techniek en achterliggende principes van de Ik leer anders+ training voor visueel ingestelde leerlingen naar het klaslokaal. Je leert met hele praktische handvatten hoe jouw les meer kan aansluiten op het visuele leersysteem van beelddenkers.

Beelddenken in de klas

Wetenschappelijk onderzoek heeft het bestaan van twee leersystemen aangetoond: het verbale leersysteem (taaldenken) en het visuele leersysteem (beelddenken). Iedereen wordt beelddenker geboren, maar vanaf het vierde jaar krijgt het geheugen van kinderen de voorkeur voor één van deze systemen. Als iemand voor 60% of meer in beelden en gebeurtenissen denkt, dan is het visuele leersysteem dominant en spreken we over een beelddenker.

Studie(mid)dag Hoog sensitieve leerlingen in de klas

Kennis over hoog sensitiviteit helpt om 20% van de leerlingen op jouw school beter te begrijpen! Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat 1 op de 5 kinderen deze aangeboren eigenschap heeft, waardoor het kind erg opmerkzaam is en indrukken heel intens ervaart & diepgaand verwerkt.

Verdiepingsdag Omgaan met intense EMOTIES

Ben jij een ouder van een gevoelig kind of werk je met kinderen, die niet goed om weten te gaan met hun intense emoties? Zie je bijvoorbeeld dat ze er erg lang in blijven hangen of dat ze bepaalde emoties onderdrukken, waardoor die er op een ander moment ‘vervormd’ uit komen? Kom dan naar deze verdiepingsdag!

Supervisie Praktijk Eigentijdse kinderen

In een fijne en veilige sfeer even tijd en aandacht voor jou en jouw vraagstuk! Om te leren en je te laten inspireren & stimuleren. Voor praktische ondersteuning en advies.
Voor je professionele en persoonlijke ontwikkeling, die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Haal meer taal uit meertaligheid!

Wil jij het optimale halen uit jouw leerlingen – en dan speciaal uit de leerlingen in jouw klas die meertalig opgroeien? Wil je de kansen en mogelijkheden expliciet benutten die meertalig opgroeien biedt? Verrijk je kennis over meertaligheid!

Know how mentor coachingstraject

Ga jij binnenkort starten met het mentorschap of ben je net gestart en heb je behoefte aan praktische tools, tips, een ervaren perspectief en professionele ondersteuning? Dan ben je bij praktijk Know How aan het juiste adres! De begeleiding vindt plaats d.m.v. een professioneel coachingstraject, gericht op het verbeteren van de werkzaamheden als mentor, eventueel in combinatie met de persoonlijke ontwikkeling als individu.

Know How schoolmanagement

Vaak worden (nieuwe) docenten, mentoren en zorgteamleden begeleid door collega’s. Toegepaste psychologiepraktijk Know How kan hier een nieuwe dimensie aan toevoegen d.m.v. een professioneel coachingstraject, waarbij structureel en doelgericht aan kwaliteiten en verbeterpunten wordt gewerkt. Onderscheidend is dat het traject zich niet alleen op het verbeteren van de werkzaamheden op school richt, maar juist ook op de persoonlijke ontwikkeling als individu. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het zelfvertrouwen of de balans tussen werk en privé. Tijdens het coachingstraject zal er daarom, naast werk gerelateerde doelen, ook aan een aantal persoonlijke doelen worden gewerkt. Op deze manier wordt de kern van de problematiek inzichtelijk gemaakt en kan er tegelijkertijd ook gewerkt worden aan een meer blijvende verandering van binnenuit.