Onderwijsassistent (deeltijd)
Heb je altijd al in het onderwijs willen werken? Ben je pedagogisch onderlegd en wil je bijdragen aan de ontwikkeling van kinderen? Met onze mbo opleiding onderwijsassistent deeltijd maak je van die droom werkelijkheid.
Pedagogisch Medewerker Kinderopvang
Houd jij ervan om met kinderen te werken? Kun jij goed rust bewaren en beschik je over een gezonde dosis leiderschap skills? Als Pedagogisch Medewerker Kinderopvang ben jij dagelijks omringd door kinderen en help je ze vooruit in hun ontwikkeling.
Gespecialiseerd Pedagogisch Medewerker
Droom jij ervan om met kinderen te werken? Kun jij goed rust bewaren en beschik je over een gezonde dosis leiderschap skills? Als Gespecialiseerd Pedagogisch Medewerker ben jij dagelijks omringd door kinderen en help je ze vooruit in hun ontwikkeling.
Hoogbegaafd in vogelvlucht
it gratis on-demand webinar is dus eigenlijk het voorprogramma voor één van onze live webinars, en geeft een korte introductie in (hyper)hoogbegaafdheid. Het is bedoeld om je basiskennis op te frissen, zodat we tijdens onze live webinars direct de diepte in kunnen.
Cheating, Dishonesty & Manipulation: Why Bright Kids Do It
Join us for an exploration on the startling phenomenon of gifted cheating, dishonesty, and manipulation. More than 80% of bright and gifted students self-report that they have cheated in an academic setting, and many are never caught. More importantly, most are never offered the support and structure they need to overcome the underlying causes of their manipulation and deceit, which often include deep and crippling boredom, a lack of appropriate challenges, a desire to fit in, fear of failure, and avoidance. Together we’ll address how parents, teachers, and administrators can help gifted and creative children avoid maladaptive habits and develop healthy ones.
The Schoolwide Enrichment Model
Het Schoolwide Enrichment Model (SEM) is een inspirerend model om leerlingen te helpen groeien in het hedendaagse onderwijs. Het is wetenschappelijk gefundeerd en is gebaseerd op succesvolle werkwijzen uit de praktijk die zijn ontwikkeld voor programma’s voor hoogbegaafde leerlingen. Uit de praktijk blijkt bovendien dat goede (schoolbrede) differentiatie álle leerlingen vooruit helpt, niet enkel de hoogbegaafden.
Stealth Dyslexia
Bij sommige hoogbegaafde kinderen gaat lezen en schrijven niet zomaar vanzelf. Hoewel zij op school niet opvallen door heel hoge of juist heel lage scores, kan er soms toch sprake zijn van zowel hoogbegaafdheid als dyslexie. Hoe herken je ‘verborgen dyslexie’, en wat kun je doen om deze kinderen te helpen? Dat is wat dr. Dan Peters vanavond zal uitleggen.
In the Know: Debunking common Myths about IQ
In dit webinar gaan we dieper in op wat intelligentie is, en op een aantal wijdverbreide misverstanden over IQ en intelligentie. Dr. Russell T. Warne neemt ons mee in meer dan 100 jaar intelligentieonderzoek.
Trauma in Gifted Children
Trauma bij (hyper)hoogbegaafde kinderen is, helaas, een thema waarover we veel vragen krijgen. Maar hoe herken je het en hoe kunnen we er het beste mee omgaan als het speelt? Dr. Paul Beljan, één van de auteurs van het boek mis- en dubbel diagnose bij hoogbegaafden, sluit bij Talentissimo aan om trauma en de gevolgen ervan op tot presteren komen te bespreken.
Suïcide bij hoogbegaafde kinderen en jongeren
Depressie en zelfmoord(gedachten) onder (hyper)hoogbegaafden zijn helaas nog altijd een thema in de taboesfeer. Gelukkig weten we steeds meer en kunnen we deze kennis ook steeds beter toepassen op de groep (hyper)hoogbegaafden waarmee we werken. Prof. dr. Tracy Cross doet al jarenlang onderzoek naar suïcide bij hoogbegaafden en zette zelfs een instituut op om onderzoek te doen naar hoogbegaafden en zelfmoord. Tijdens dit webinar deelt hij speciaal voor Talentissimo zijn inzichten.
Signaleren met de ZOOV+
Werk je op een school en wil je graag meer weten over de ZOOV+? Sluit dan aan bij dit kosteloze webinar. Femke Hovinga (ontwikkelaar ZOOV+) en Wendie Prins (leerkracht en talentbegeleider) nemen je dan mee in hoe de ZOOV+ kan helpen bij het signaleren van mogelijke (hoog)begaafdheid.
Uitstelgedrag – Dr. Joanne Foster
Joanne Foster discusses avoidance behavior among gifted learners. Throughout this presentation she shares information, resources, and practical tips to support and encourage children and teens who procrastinate—empowering kids to understand and confront procrastination, and to tap their strengths. Dr. Foster addresses reasons why bright and capable learners sometimes put things off, and she reveals how they can become more effortful, motivated, creative, confident, and productive. She refers to her books (including awardwinners Being Smart about Gifted Learning and Bust Your BUTS) as she discusses concerns, attitudes, influences, and opportunities for children’s and teen’s optimal growth. Dr. Foster offers insights and reassurance alongside many practical strategies for everyday application so adults can help kids engage in meaningful and varied experiences and thereby invest in their own learning and advancement.
Interim-schoolleider
Als interim-schoolleider ben ik op mijn plaats op scholen waar direct aandacht nodig is voor kwaliteit (ontwikkeling en resultaten) en relaties (team en ouders). Ik ben in staat me snel een beeld te vormen van de schoolsituatie en de (onderliggende) patronen. Samen met het team bouw ik aan goed onderwijs en passende resultaten. Mijn communicatie is helder en zakelijk op de inhoud en begripvol op de persoon.