School Video Interactie Begeleiding

SVIB is een manier van coachen waarbij filmbeelden centraal staan. Aan de hand van een objectieve beeldanalyse gaat de coach samen met de leerkracht, docent of pedagogisch medewerker op zoek naar een antwoord op de begeleidingsvraag. De begeleiding werkt oplossingsgericht en gaat uit van de kracht van de leerkracht, docent of pedagogisch medewerker.

SWPBS traject

Bij de implementatie van SWPBS altijd sterk rekening wordt gehouden met het niveau, de cultuur en de fase waarin de ontwikkeling van de school zich bevindt. Een SWPBS traject bestaat weliswaar uit een aantal vaste bestanddelen maar wordt dus altijd op maat aangeboden, afgestemd op de specifieke behoefte van de school.

EVC-onderzoek kinderopvang

Als je graag in de kinderopvang wilt werken, wel relevante praktijkervaring hebt, niet beschikt over de juiste opleiding, kun je via een EVC-traject laten kwalificeren. Meer dan de helft van de kinderopvangorganisaties heeft een tekort aan personeel. EVC kan een deel van de oplossing zijn en verlaagt de drempel aanzienlijk.

EVC-onderzoek schoolleiders

Ben je werkzaam als schoolleider? Dan kan je met een EVC-onderzoek van EVC Centrum Vigor de verplichte registratie voor het Schoolleidersregister PO behalen. Het succesvol doorlopen van dit onderzoek, resulteert in een waarderingsrapport en een registratie bij het Schoolleidersregister PO.

EVC-onderzoek leraar basisonderwijs en voortgezet onderwijs

Ben je werkzaam in het onderwijs? Dan kan je met een EVC-onderzoek van EVC Centrum Vigor jouw huidige bekwaamheid aantonen. Voor actieve medewerkers in het onderwijs die al de nodige ervaring hebben opgedaan, is een reguliere opleiding vaak een onnodig belastende route om op een hoger niveau gekwalificeerd te raken en toekomstige kansen te vergroten. Het doorlopen van een EVC-onderzoek resulteert in een EVC-rapport dat door een school als een bekwaamheidsdossier kan worden beschouwd.

Scholing VO ZIEN in de klas

Wij bieden workshops aan aan leraren en hele schoolteams. We werken het liefste met workshops van minimaal twee bijeenkomsten, zodat je in de tussentijd kunt oefenen met wat je leert. Dit zorgt ervoor dat je ‘gedwongen’ wordt het geleerde meteen toe te passen, wat het leereffect vergroot. Daarnaast zijn we steeds meer bezig met blended learning, zodat we tussen de bijeenkomsten in (digitaal) coaching kunnen bieden waar nodig. Heb je interesse in een workshop? Neem dan even contact met ons op, dan kijken we hoe we het programma zo goed mogelijk kunnen afstemmen op jullie wensen en doelen.

Interim begeleiding VO ZIEN in de klas

Bij ZIEN in de Klas werken ervaren intern ondersteuningscoördinatoren, orthopedagogen en teamleiders. Daardoor kunnen we, vaak al op korte termijn, helpen bij de ondersteuning of (tijdelijke) vervanging.

Onderwijsadvies VO ZIEN in de klas

ZIEN in de Klas richt zich op het meebouwen aan een sterke basis binnen de klas en de school, zodat zoveel mogelijk leerlingen kunnen profiteren van het onderwijsaanbod. Binnen ons werk kijken we samen naar wat leerlingen wél kunnen en werken we aan een optimale basisondersteuning.

De Wijzer teamscholing ZIEN in de klas

De Wijzer in Mindset Het ontwikkelen van een nog diepere en gezondere mindset bij jezelf en bij de leerlingen vraagt kennis over de achterliggende theorie. In […]

Coaching ZIEN in de klas

Het coachingsaanbod van ZIEN in de Klas is divers, evenals de thema’s waarop gecoacht kan worden. We hebben ervaren coaches die zowel individueel (leerkracht, IB en leidinggevende) als op teamniveau kunnen coachen.

Organisatieadvies ZIEN in de klas

Ben jij schoolleider of start je net als schoolleider op een school? Heb jij een vraagstuk of een wens voor jouw school? En wil je inzicht krijgen in hoe jij vanuit inspirerend en verbindend leiderschap je team meeneemt in toekomstgerichte schoolontwikkeling? Of heb je behoefte aan een sparringpartner die met je meedenkt en mee ontwikkelt? Dan ben je bij ons aan het juiste adres!

Uitdagende groepen

Als leerkracht kun je te maken krijgen met een groep waar het niet lekker loopt. Er is veel onrust binnen de groep, leerlingen hebben regelmatig conflicten en vinden het moeilijk om te luisteren. De kans is groot dat daardoor ook de contacten met ouders moeizamer verlopen, omdat zij een verdrietig, boos of teleurgesteld kind thuis hebben. De leerkracht heeft niet direct een passend antwoord om deze negatieve spiraal te doorbreken en is handelingsverlegen. Deze groepen vormen vaak een grote belasting voor de leerkracht en doen een groot beroep op zijn/haar vaardigheden.