Teamleider/ Afdelingsleider, Een Vak Dat Je Kunt Leren! (Verdieping)
Eerder heeft u de basis tweedaagse ‘Teamleider/afdelingsleider/middenmanager, een vak dat je kunt leren!’ gevolgd of u heeft reeds enkele jaren ervaring als leidinggevende en heeft behoefte aan verdieping. Die kunt u krijgen in deze vervolgtraining verdeeld over twee dagen met een periode van acht weken ertussen om een zelfopgelegde taak uit te voeren.
Teamleider / Afdelingsleider, Een Vak Dat Je Kunt Leren!
Teamleiders en afdelingsleiders geven leiding aan collega’s waar zij dichtbij, niet zelden direct naast, staan. Middenleiders geven naast leiding soms ook een aantal uren les en zeggen dat te willen om het contact met leerlingen niet te verliezen en te blijven ervaren wat collega’s ervaren. Het is een mooie positie, waar veel werkplezier aan te ontlenen valt. Het is soms ook een sandwichpositie, een tosti, en dat kan erg warm zijn.
Koersen op differentiatie
Differentiëren staat hoog op de agenda in scholen voor voortgezet onderwijs. ‘Maatwerk’, het
passend maken van onderwijs is de trend. Scholen staan voor de opdracht om hun onderwijs
zo in te richten dat ze kunnen afstemmen op verschillen tussen leerlingen. In dit traject gaan we strategisch koersen op differentiëren. Er worden je een aantal stappen
aangereikt om onderwijskundige visie omtrent differentiëren in jouw team te vertalen naar de
dagelijkse onderwijspraktijk.
Leiderschap middenmanagement in het onderwijs
Een traject dat is gebaseerd op de 4 curriculum/toetsniveaus van Miller (1990).
Certificering en Register RPMO
Projectmedewerkers, projectleiders en programmamanagers in het onderwijs die de Gedragscode onderschrijven en voldoen aan bepaalde eisen, ten aanzien van formele training in projectmanagement, vooropleiding, werkkring en werkervaring, kunnen zich laten certificeren op drie niveaus: CPAE®, CPPE® en CPME®.
Kenniscentrum PPMO Consultancy
Kenniscentrum PPMO kan uw onderwijsorganisatie begeleiden bij de ontwikkeling van een effectieve projectenorganisatie. Onze aanpak bij de invoering van projectmatig werken is gebaseerd op een beproefde methode.
Intervisiedag voor gevorderden Wereldwijs
Voor alle deelnemers aan één van de Verdiepingstrainingen of volledige Opleidingen van de afgelopen jaren van WonderWhy en Wereldwijs Filosoferen, is er nu op veler verzoek een speciale terugkom-dag.
Verdieping FMKJ
Heb je al kennis gemaakt met filosoferen met kinderen en jongeren, maar ben je op zoek naar concrete manieren om ermee aan de slag te gaan in de praktijk? Of weet je eigenlijk wel hoe je dat kunt doen, maar wil je weten hoe je meer diepgang kunt creëren? Probeer je het zelf al weleens uit, maar wil je ideeën, ervaringen en tips van anderen horen?
Generatie Z op de Werkvloer
Leer alles wat je moet weten om je jongste medewerkers optimaal te begeleiden!
Interactieve trainingen en bijscholing
In praktische trainingen en interactieve bijscholing biedt PlayBack handvatten voor een betere sociale interactie op school tussen jongeren en docenten.
Doorgaande lijn Peuter-Kleuter
De ene peuter vindt het geweldig om naar groep 1 te gaan en de andere vindt het erg spannend. Het is belangrijk om de overgang van de peutergroep naar de basisschool zo soepel mogelijk te laten verlopen. Dit kan door de peuteropvang nauw te laten samenwerken met de kleutergroepen. Op verschillende scholen gebeurt dit als vanzelf, omdat de peuteropvang binnen de school is. Maar er zijn ook scholen waar geen peuteropvang binnen schools is.
Zicht op ontwikkeling
Hoe heb je als leerkracht of pedagogisch medewerker zicht op de ontwikkeling van het kind? Er zijn verschillende observatiesystemen die daarbij kunnen helpen. Om hier goed mee aan de slag te kunnen gaan, wordt je inzicht gegeven in de manier waarop kinderen zich ontwikkelen en waaraan je de verschillende ontwikkelingen kunt herkennen. Vervolgens leer je de ontwikkeling te stimuleren, zodat het kind de volgende stap kan maken. Tot slot leer je hoe de gegevens verwerken kunnen worden in een groeps- en/of themaplan. De training wordt in een traject aangeboden aan de onderbouw van basisscholen of op de voorschool/peuteropvang. Dit trainingstraject wordt ondersteund met SVIB om de vorderingen van het traject te kunnen monitoren.
Spel & Taal – Rekenen
In de Spel & Taal – Rekenen training staat de taal- en/of rekenontwikkeling van het jonge kind centraal.