Werken vanuit het creatieve proces

Een creatief proces draagt bij aan betekenisvol leren bij kinderen. Door het inzetten van de kunstvakken help je kinderen om vaardigheden te ontwikkelen die ook bij andere vakken goed van pas komen. In deze training verkennen we het begrip ‘creativiteit’ en op welke kwaliteiten en vaardigheden je als leerkracht kunt coachen in het creatieve werkproces. 

Samen ontwikkelen (SON)

Ontwikkel je je graag samen, in een groep of in een leergemeenschap? Krijg je energie van contact met collega-professionals? Raak je geïnspireerd door kritische vragen en hou je van de dialoog en een goede discussie? Dan past Samen Ontwikkelen bij jou!

Individueel ontwikkelen

Op eigen houtje ga je met je eigen professionaliseringsthema’s aan de slag, te beginnen met de STERKscan. Hiermee breng je, onder begeleiding, je professionele identiteit in kaart. Met deze kennis formuleer je je eigen ontwikkelplan en de producten die je gaat opleveren, de theorie en de (wetenschappelijke) inzichten die je gaat gebruiken.

Educational Leadership (part time)

Als schoolleider is het goed om bij te blijven en je verder te ontwikkelen. De master Educational Leaderschip leidt je op tot een excellente schoolleider die in de school een innoverende onderzoekscultuur kan creëren.

Learning and Innovation (Christian education)

During the international Master track in Christian Education we focus on the backgrounds and practices of education inspired and informed by Christian faith. The aim of this master is to deepen your knowledge and develop your skills as a teacher leader.

Leren en innoveren (deeltijd)

Een Teacher Leader is een leraar met visie op goed onderwijs en hart voor leren en innoveren. Als Teacher Leader ben je iemand die je eigen lespraktijk steeds vernieuwt en dat ook kan delen met anderen. Je draagt effectief bij aan schoolbrede veranderingstrajecten en doet onderzoek naar nieuwe lesmethoden. In die rol ben je adviseur voor de directie en weet je collega’s te inspireren om hun onderwijs te innoveren.

Leraar basisonderwijs (voltijdroute)

Als leraar in het basisonderwijs ben je een voorbeeld voor jouw leerlingen. Je hebt liefde voor kinderen en liefde voor lesgeven, en dat merken ze. Je helpt je leerlingen bij hun ontwikkeling en zorgt dat zij hun eigen talenten kunnen ontdekken. Zo heb je als leraar en als christen invloed op hun toekomst.

Leraar basisonderwijs (vwo route)

Als leraar in het basisonderwijs ben je een voorbeeld voor jouw leerlingen. Je hebt liefde voor kinderen en liefde voor lesgeven, en dat merken ze. Je helpt je leerlingen bij hun ontwikkeling en zorgt dat zij hun eigen talenten kunnen ontdekken. Zo heb je als leraar en als christen invloed op hun toekomst.

Leraar basisonderwijs (duale route)

Als leraar in het basisonderwijs ben je een voorbeeld voor jouw leerlingen. Je hebt liefde voor kinderen en liefde voor lesgeven, en dat merken ze. Je helpt je leerlingen bij hun ontwikkeling en zorgt dat zij hun eigen talenten kunnen ontdekken. Zo heb je als leraar en als christen invloed op hun toekomst.

Leraar basisonderwijs (deeltijdroute)

Als leraar in het basisonderwijs ben je een voorbeeld voor jouw leerlingen. Je hebt liefde voor kinderen en liefde voor lesgeven, en dat merken ze. Je helpt je leerlingen bij hun ontwikkeling en zorgt dat zij hun eigen talenten kunnen ontdekken. Zo heb je als leraar en als christen invloed op hun toekomst.

Leraar Wiskunde (deeltijdroute)

Wil je een tweedegraads lerarenopleiding volgen naast je baan? En word jij blij van algebra, meetkunde en kansberekening? Bij Driestar hogeschool in Gouda word je tijdens de deeltijdopleiding leraar wiskunde in 4 jaar opgeleid tot een vakbekwame leraar met sterke pedagogische en didactische kwaliteiten.

Leraar Godsdienst (deeltijdroute)

Deze opleiding wordt vormgegeven in samenwerking met CGO en is geschikt voor iedereen met hart voor leerlingen en liefde voor onderwijs. Na het behalen van de vierjarige opleiding ben je Bachelor of education in Theology en ben je bevoegd om les te geven op vmbo en mbo, maar ook in de eerste drie leerjaren van havo en vwo.

Cambridge English Trainer Framework

Het framework ondersteunt uw training en trainerontwikkeling. Het volgt uw vooruitgang als trainer in vijf hoofdcategorieën, elk onderverdeeld in kadercomponenten en drie fases van competentie: From Teacher to Trainer, Autonomous Trainer en Lead Trainer.