Een leven lang vitaal in het onderwijs
Als leidinggevende is het belangrijk dat je personeel behoudt en je school aantrekkelijk maakt voor nieuw personeel. Een manier om …
Hans Schnitzler op NIVOZ-onderwijsavond in Dokhuis: ‘Vorming in vloeibare en digitale tijden’
Hans Schnitzler is onze gast op de laatste NIVOZ-onderwijsavond van het schooljaar, op woensdag 4 juni in het Rottedamse Dokhuis. Hij houdt zich bezig met het uitwerken van zijn filosofische inzichten rondom thema’s als de invloed van digitalisering op de alledaagse leefwereld, ethiek, onderwijs en burgerschapsvorming.
Dialoogavond: Pedagogisch verhouden tot digitale ontwikkelingen
Op deze avond – op donderdag 22 mei in het Rotterdamse Dokhuis – gaan we met elkaar in gesprek over ons pedagogisch verhouden tot de digitale ontwikkelingen.
Sabrina Alhanachi op onderwijsavond bij ISK Ithaka in Utrecht: ‘Culturele responsiviteit: verbindend en bemoedigend’
Sabrina Alhanachi neemt op donderdag 3 april de vijfde en voorlaatste NIVOZ-onderwijsavond voor haar rekening. De titel luidt: ‘Culturele responsiviteit: verbindend en bemoedigend’. Ze geeft – ook vanuit haar eigen bedrijf – lezingen en trainingen, ook op het gebied van kansengelijkheid en professionele leergemeenschappen
Milio van de Kamp op NIVOZ-onderwijsavond in Utrecht: ‘Voorbij de dominante normen: hoe verbind je je met elke leerling?”
Socioloog en universitair docent Milio van de Kamp treedt op woensdag 12 februari naar voren voor de vierde NIVOZ-onderwijsavond. Milio, zelf opgegroeid in complexe omstandigheden waaronder armoede, ondervond hoe het is om geen aansluiting te kunnen vinden op de universiteit.
Filosofisch practicus
De beroepsopleiding tot filosofisch practicus aan de ISVW biedt sinds tien jaar een intensieve scholing in wat de Gildemethode is gaan heten .De Gildemethode is niet de enige methode van filosofische 1-op-1-gespreksvoering, maar in Nederland inmiddels wel de toonaangevende. Wil je volgens deze werkwijze het denken van anderen én dat van jezelf op een hoger plan leren brengen, dan ben je hier aan het juiste adres.
Morele Reflectie
Grensoverschrijdend gedrag, integriteitsvraagstukken, passend onderwijs, schaarste in de zorg: in alle sectoren van de samenleving spelen morele vraagstukken. De roep om hier in het werkzame leven systematisch op te reflecteren neemt toe. De leergang Morele Reflectie voorziet in deze behoefte, door professionals sensitief te maken voor morele dimensies, en toe te rusten in de beginselen van het gespreksleiderschap voor moreel beraad.
Leergang systemisch begeleiden en interveniëren
Een opleiding die jou leert je rol als begeleider van de leerling-zorg of kwaliteitscoördinator onderwijs te versterken, je collega’s te coachen en je plek in te nemen binnen het omvangrijke spectrum van de totale leerling-zorg.
Systemische Intensive Leiderschap en Geloof
Tijdens deze Intensive breid je jouw systemische gereedschapskist uit. We gaan aan de slag met elkaar om te oefenen, te leren, te ontdekken en te exploreren. Tussendoor krijg je nieuwe inzichten, groei je in zelfbewustzijn en leer je lef te tonen om te interveniëren.
Korte Opleiding Systemisch Leiderschap Level 2
Deze vierdaagse opleiding is een vervolg op de opleiding Toekomstgericht Leiderschap. Iedereen die ervaring en basiskennis in huis heeft over systemisch leiderschap kan deze korte opleiding volgen.
Opleiding Agile Coach in het onderwijs
Op scholen het verschil maken voor onderwijsteams? Na de opleiding tot Agile Coach ben jij er klaar voor!
Agile Professional in het Onderwijs
Agile Professional in het onderwijs worden, heb je daar ooit van gehoord? Als jij de samenwerking met je team(s) wilt verbeteren, is deze cursus écht iets voor jou.
Cursus ‘Lezen, spelling en dyslexie’
De remedial teacher, leerkrachten en andere ondersteuners/begeleiders in het primair en voortgezet onderwijs (PO en VO) worden regelmatig geconfronteerd met leerlingen die moeite hebben met het zich eigen maken van het lees- en spellingproces. Deze cursus draagt bij aan je ontwikkeling als remedial teacher in het PO en/of het VO.