Traject Versterk je onderwijs
Herken je je in deze uitspraken? Onze eindopbrengsten voldoen niet aan de verwachtingen (gekeken naar de leerlingpopulatie of resultaten uit het verleden). Resultaten laten zien dat […]
Traject Kindgesprekken
Herken je je in deze uitspraken Hoe betrekken we onze leerlingen meer bij het onderwijs en hun eigen ontwikkeling? We hebben al ouder-kindgesprekken op school, maar […]
Masterclass Heleschoolbenadering Veerkracht & Welbevinden
Veerkracht in het DNA van je héle school. Hoe doe je dat? In deze masterclass gaan we in op de wetenschap achter veerkracht en welbevinden en laten we je zien en ervaren hoe je dit kunt verweven met alle aspecten van je school als organisatie. Zorgen voor je leerlingen door te zorgen voor je mensen!
Met focus en plezier samenwerken in de 21ste eeuw
Wij organiseren ons allereerste congres voor schoolleiders, facilitators in het onderwijs en mensgerichte organisaties. Dit is hét congres waarbij iedereen weer voor één dag terug naar school gaat, hoe gaaf is dat! De gehele dag staat in het teken van het ontmoeten van gelijkgestemden, inzichten opdoen met betrekking tot efficiënt en effectief samenwerken en focus en plezier hebben samen.
MRT fijne motoriek & handschrift
Deze cursus kan een onderdeel vormen van de Opleiding tot Motorisch Remedial Teacher.
Ontwikkel je eigen visie op schrijven en help kinderen met kleinmotorische/schrijfproblemen!
Traject Zelfregulatie, een sleutel naar eigenaarschap
Herken je je in deze uitspraken? Hoe betrekken we onze leerlingen meer bij het onderwijs en hun eigen ontwikkeling? Hoe kunnen we onze leerlingen meer verantwoordelijkheid […]
Traject Uitgetekend
Herken je je in deze uitspraken? Heb je tijdens je instructies weleens het idee dat je alleen maar praat maar niet tot de kern komt? Of […]
Traject Beredeneerd aanbod
Herken je je in deze uitspraken Hoe kunnen onze resultaten voldoen aan de verwachtingen (eind)opbrengsten, (met oog op de leerlingpopulatie of in de lijn met resultaten […]
Maak kennis met De Schrijfladder voor groep 1 t/m 4
Steeds meer leerkrachten, ouders en de kinderen merken in groep 3 en 4 dat het leren schrijven zeer moeizaam gaat. Ondanks grote inzet lukt het niet om de letters de juiste vorm te geven en binnen de lijntjes van het schrift te blijven. Zowel kind als leerkracht raakt gefrustreerd en gedemotiveerd…. Waarom lukt het niet? En wat kunnen we hieraan doen in de voorbereiding zodat de kinderen in groep 3 meer leervoorwaarden ontwikkeld hebben als ze starten met groep 3.
Maak kennis met Handiger handschrift, de nieuwste handschriftmethode
Zijn er bij jou in de klas en op school wel erg veel kinderen die moeite hebben met een vlot en leesbaar handschrift? Leer meer over hoe dit komt en maak kennis met de nieuwste handschriftmethode Handiger handschrift die hiervoor ontwikkeld is. Geschikt voor elke vorm van onderwijs. Leert kinderen op een leuke en effectieve manier schrijven, waarbij de leerkracht kan kiezen uit 2 mogelijkheden: met het verbonden schrift of het halfverbonden blokschrift.
Traject Formatief handelen
Herken je je in deze uitspraken Wij willen het leren van leerlingen verdiepen en verbreden. Wij willen voor onze leerlingen heldere doelen (met succescriteria) kunnen stellen. […]
Basismodule Pedagogie, antroposofie
Rudolf Steiner gaf de grondslag voor de antroposofische pedagogie vanuit een diepgaand inzicht in de fysieke en psychische ontwikkeling van het kind. Het antroposofisch mens- en wereldbeeld geeft ons een brede kijk op het leven en helpt ons handvatten te vinden voor de pedagogische praktijk. Hierbij wordt zowel gekeken naar de zichtbare als de onzichtbare fenomenen die invloed hebben op de ontwikkeling van het kind.
Traject Technisch lezen en leesmotivatie
Herken je je in deze uitspraken? Onze resultaten bij technisch lezen staan onder druk en we willen deze resultaten verbeteren. We zijn op zoek naar nieuw […]