The next step voor uw interne academie

Doel Veel schoolbesturen of samenwerkingsverbanden hebben hun eigen academie waar ze met recht trots op zijn. Een academie benut het potentieel in de organisatie, bevordert eigenaarschap […]

HOO! Automatiseren doe je met een plan

Hardnekkige problemen met het automatiseren van basisvaardigheden rekenen?
Het lijkt zo simpel, structureel werken aan automatiseren. Toch valt dit in de praktijk tegen. Met deze masterclass+ over automatiseren bij rekenen zorgen we dat het wél lukt en dat leerlingen kunnen bouwen op een stevige rekenmuur!

Fijn(e) Motoriek

In de masterclass+ FIJN(e) MOTORIEK krijg je inzichten in de ontwikkeling en het belang van met name de fijn motorische ontwikkeling en handreiking om een stimulerende speelleeromgeving te creëren.

Thematiseren en spel

Wil je ook krachtige thema’s? Dit kan door te thematiseren. Ontdek hoe je samen met je kinderen op zoek gaat naar boeiende inhoud voor een speelbaar thema. Via spel krijgen jonge kinderen grip op de wereld om hen heen, en daarmee ook op de inhoud van het thema. In deze cursus ontdek je dat thematiseren en spel onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Specialist spel stimuleren en begeleiden

In de opleiding worden theorie en praktijk afgewisseld, is er ruimte voor interactie en het uitwisselen van ervaringen uit de eigen onderwijspraktijk. We gaan in op het belang van spel voor de ontwikkeling van kinderen, de verschillende spelfasen, hoe je het spel kunt observeren en van daaruit het spel kunt stimuleren en begeleiden. De cursus is praktisch opgezet en geeft je volop de gelegenheid om deze inhouden te verbinden aan jouw eigen onderwijspraktijk.

Spelen met taal

Voor een optimale taalontwikkeling is het belangrijk dat kinderen een breed en gevarieerd aanbod aan taalactiviteiten krijgen aangeboden. In deze masterclass+ richten we ons op het stimuleren van de mondelinge taalvaardigheid en het fonologisch bewustzijn.

Systemische oudergesprekken

Vanuit je rol als leerkracht en/ of coach een efficiënt en prettig oudergesprek voeren is soms best een uitdaging. Dat je hierin gebruik kunt maken van verdiepende systemische kennis en tools uit de TA: transactionele analyse ga je in deze training ervaren.

GroepsGeluk in de onderbouw

Werk jij met groepsGeluk in de onderbouw? Dan is deze training een onmisbare aanvulling op onze tweedaagse GroepsGeluk basistraining. Hier gaan we nog een stap verder en tillen jouw vaardigheden als GroepsGelukLeerkracht of -Coach in de onderbouw naar een hoger niveau.

Pesten systemisch bekeken

Gezamenlijk systemisch werken en verkennen met vragen als: “Welk aandeel heeft elk individu in de dynamiek van pestproblematiek? Op welke manier kunnen we met GroepsGeluk bijdragen aan een dynamiek die het systeem en alle leden ten goede komt?” Na afloop keer je huiswaarts met een rugzak vol vernieuwde systemische inzichten en praktische werkvormen die direct toepasbaar zijn in je GroepsGeluk-sessies.

Krachtige systemische werkvormen

Wanneer al wat kilometers gemaakt hebt met GroepsGeluk is het fijn om je repertoire uit te breiden met krachtige systemische werkvormen. Je vergroot de impact van jouw GroepsGeluk sessies en blijft daardoor creatief met de materialen op tafel.

Traumasensitief begeleiden met GroepsGeluk

Deze training is bedoeld voor GroepsGelukLeerkrachten en GroepsGelukCoaches die meer kennis willen over de invloed van trauma op de ontwikkeling en het gedrag van kinderen en concrete handvatten willen om via de tools en materialen van GroepsGeluk getraumatiseerde kinderen optimaal te kunnen ondersteunen.

GroepsGelukCoach Intern

De GroepsGelukCoach Intern maakt met zijn brede kennis en ervaring, zichtbaar wat onder de oppervlakte speelt. In de klassen van collega’s, in een groepje, in de organisatie van de school. Je leert hier de fijne kneepjes van het vak, zodat je goed in staat bent ook andere groepen te coachen met GroepsGeluk.