Nederlands 3F(Losse modules)

Bij Variva Edu Academy bieden we keuze uit 4 lespakketten Nederlands 3F. Of het nu gaat om een enkele bijscholing óf een bijscholingstraject op grote schaal, wij zorgen dat jij – of jouw medewerkers – binnen 1 à 2 maanden kunnen beschikken over het 3F niveau Nederlands.

Nederlands 3F (Examenroute)

Bij Variva Edu Academy bieden we keuze uit 4 lespakketten Nederlands 3F.
Of het nu gaat om een enkele bijscholing óf een bijscholingstraject op grote schaal, wij zorgen dat jij – of jouw medewerkers – binnen 1 à 2 maanden kunnen beschikken over het 3F niveau Nederlands.

VE voor de Pedagogisch Coach

Deze verdiepende bijscholing leert jou alles wat je nodig hebt om pedagogisch medewerkers te coachen in de ve.

Basis ontwikkelingsgericht werken in de Voor- en Vroegschoolse educatie

In Nederland is er veel vraag naar pedagogisch medewerkers die gespecialiseerd zijn in vve. Om te mogen werken op een vve-groep moet je als pedagogisch medewerker aanvullende scholing hebben gevolgd. Deze e-learning voldoet aan de gestelde eisen. Dat betekent dat je na deze cursus voldoende bagage hebt om op een vve-groep te mogen werken, mits je daarnaast 5 uur coaching on the job hebt gehad.

Van niveau 3 naar niveau 4 – Gespecialiseerd Pedagogisch

Heb je de opleiding Pedagogisch Medewerker Kinderopvang (niveau 3) afgerond, dan kun je bij Variva het aangepaste opleidingstraject ‘ Van niveau 3 naar niveau 4’ volgen. Dit houdt in dat je een aantal vrijstellingen krijgt voor het basisgedeelte van de opleiding.

Waardengericht leiderschap: krachtig verbinden in je eigen praktijk

Als schoolleider en bestuurder is het sterk als je weet wat je eigen waarden en drijfveren zijn. Je draagt ze uit in je handelen en ze komen terug in je visie op onderwijs. Het is daarnaast belangrijk om de waarden van collega’s en die van de schoolorganisatie te kennen. Waarden kunnen botsen en leiden tot miscommunicatie, terwijl waarden die op elkaar zijn afgestemd leiden tot beter begrip en tot versnelling in veranderingen.

Uitvoering van personeelsbeleid in de praktijk: vanuit juridisch perspectief

Wij krijgen veel vragen over zaken die te maken hebben met Personeel & Organisatie in het onderwijs. De wet- en regelgeving blijkt lastig, ook voor ervaren P&O’ers die van buiten het onderwijs komen. In deze 3-daagse leergang Personeelsbeleid maken we je wegwijs in wat er in het onderwijs zoal speelt. De nadruk ligt daarbij op de praktische toepasbaarheid.

Tijdsorkestratie voor directeuren PO

Leraren ervaren een blijvend hoge werkdruk, schoolleiders krijgen er steeds weer taken bij en het personeelstekort blijft vaak onopgelost. Het is de hoogste tijd onze omgang met tijd tegen het licht te houden. Welke omgang met tijd heeft goed onderwijs eigenlijk nodig? Welke tijdsbesteding past bij ruimte geven aan de pedagogische opdracht? En wat kan je daarin betekenen als schooldirecteur? Dat zijn vragen die aan bod komen tijdens deze leergang.

Doordacht eigenwijs besturen

Als bestuurder moet je veel en zijn er genoeg nauwe hoepels om doorheen te springen. Maar waarom zou je? Wat vraagt de leerling en zijn ontwikkeling eigenlijk van jou? Onderwijsbestuur vraagt om eigen wijsheid. Wij organiseren een 24-uurs sessie met bestuurders om aan de slag te gaan met jouw bestuurlijke dilemma’s. We doen dat op een frisse, eigenwijze manier. Onder de titel “Doordacht eigenwijs besturen” komen we samen om elkaar te prikkelen en verder te brengen.

Prestatiefascinatie

Op 20 november 2024 organiseert Verus een groot onderwijsevenement in de Kunstlinie Almere om alle betrokkenen bij het onderwijs met elkaar te verenigen. Het overkoepelende thema is al bepaald: Prestatiefascinatie. Prestaties zijn steeds meer het bewijs geworden dat je er mag zijn. Maar iedereen is veel meer dan zijn of haar prestaties. Samen met alle onderwijsmensen willen wij voorbij de prestatiefascinatie.

Confronterende gesprekken

Wil je leren hoe je het beste uit je gesprekken met leerlingen haalt en ook de minder gemotiveerde of respectvolle …