Hoe sta je met een goed gevoel voor de klas?
Shauna Plompen van Blijven Leren geeft concrete tips over hoe je vol zelfvertrouwen effectieve lessen geeft én voor jezelf zorgt in het onderwijs. ‘Ik gun alle docenten dat ze de
Shauna Plompen van Blijven Leren geeft concrete tips over hoe je vol zelfvertrouwen effectieve lessen geeft én voor jezelf zorgt in het onderwijs. ‘Ik gun alle docenten dat ze de
Op veel scholen vraagt het thema seksuele en genderdiversiteit steeds meer aandacht. Welke bijdrage kun jij leveren aan de acceptatie van LHBTI+ leerlingen? Een interview met Daan van Engelen, programmamedewerker bij Rutgers voor seksuele vorming.
Zo rond de feestdagen vorig jaar kwam er een mooi lichtpunt voor het onderwijs. Het kabinet liet weten flink in het onderwijs te gaan investeren. De focus ligt op de
Of je het nu wilt of niet, de relatie met je leidinggevende kan het werkgeluk sterk beïnvloeden. Voor beide partijen. Teamcoach en trainer Sylvia Melzer weet dat als geen ander.
Hoe zorg je als school voor gelukkige medewerkers? Hoe leer je als leraar van je collega’s en hoe houd je oog voor je passie? Vijf jaar geleden gooide basisschool Wereldwijs
Niet iedereen staat te springen om een opleiding of scholing te beginnen. Toch zijn de meeste leraren wel graag bezig met hun passie. Wat als je passie nu het onderwerp van je scholing is? Dan wordt leren ineens leuk.
Iedereen heeft wel die ene collega, teamleider of medewerker met wie het niet helemaal botert. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Maar wat als onderlinge spanning je werk en
Veel leraren waren voor corona al heel vaardig in het geven en maken van digitale lessen. Tijdens corona kwam dit uiteraard in een stroomversnelling. Uit onderzoek van de AVS bleek
Wat is autonomie en waarom is het zo belangrijk? En hoe autonoom is een leraar in een systeem van leerdoelen en eindtermen?
Geluk stijgt boven alles uit en zou dus op elke school prioriteit moeten krijgen, meent hoogleraar Ruut Veenhoven in een interview met de AOb. ‘Geluk is besmettelijk. Als leraren gelukkig zijn,
Jij motiveert je leerlingen om het beste uit zichzelf te halen, samen te werken met anderen en verantwoordelijkheid te nemen over het eigen leerproces. Maar hoe doe jij dat zelf,
In schooljaar 2021-2022 krijgt elke school volgens het Nationaal Plan Onderwijs per leerling € 701,16 voor een eigen schoolprogramma. Hiermee kunnen scholen leerlingen en leraren helpen om leerachterstanden en andere
Scholen krijgen naar verwachting in 2022 voor het eerst te maken met nieuwe eindtermen en kerndoelen. Dit omdat het curriculum, dat stamt uit 2006, wordt geactualiseerd. De afgelopen jaren hebben
Schrijf je daarom in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte.