Als het aan decaan Nathalie French ligt is LOB straks van alle medewerkers van het Geert Groote College Amsterdam en vooral van de leerlingen zelf. Ze vertelt over het nieuwe
In 2017 presenteerde de minister van Onderwijs de Kwaliteitsagenda LOB voor het vo. Het doel? Scholen helpen om loopbaanbegeleiding aan leerlingen stevig op de kaart te zetten. Van decaan tot
Beelddenkers hebben vaak het gevoel dat leren niet aan hen besteed is, terwijl ze informatie gewoonweg anders verwerken. Wordt dit niet op tijd ontdekt en door leraren niet goed op ingespeeld, dan kan de leerling de motivatie verliezen. Gelukkig leren we steeds meer over beelddenkers. We spraken beelddenk-expert Natasja Esmeijer over het herkennen van beelddenkers, en hoe je er als leraar mee om kunt gaan.
Shauna Plompen van Blijven Leren geeft concrete tips over hoe je vol zelfvertrouwen effectieve lessen geeft én voor jezelf zorgt in het onderwijs. ‘Ik gun alle docenten dat ze de
Op veel scholen vraagt het thema seksuele en genderdiversiteit steeds meer aandacht. Welke bijdrage kun jij leveren aan de acceptatie van LHBTI+ leerlingen? Een interview met Daan van Engelen, programmamedewerker bij Rutgers voor seksuele vorming.
Zo rond de feestdagen vorig jaar kwam er een mooi lichtpunt voor het onderwijs. Het kabinet liet weten flink in het onderwijs te gaan investeren. De focus ligt op de
Of je het nu wilt of niet, de relatie met je leidinggevende kan het werkgeluk sterk beïnvloeden. Voor beide partijen. Teamcoach en trainer Sylvia Melzer weet dat als geen ander.
Hoe zorg je als school voor gelukkige medewerkers? Hoe leer je als leraar van je collega’s en hoe houd je oog voor je passie? Vijf jaar geleden gooide basisschool Wereldwijs
Niet iedereen staat te springen om een opleiding of scholing te beginnen. Toch zijn de meeste leraren wel graag bezig met hun passie. Wat als je passie nu het onderwerp van je scholing is? Dan wordt leren ineens leuk.
Iedereen heeft wel die ene collega, teamleider of medewerker met wie het niet helemaal botert. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Maar wat als onderlinge spanning je werk en
Veel leraren waren voor corona al heel vaardig in het geven en maken van digitale lessen. Tijdens corona kwam dit uiteraard in een stroomversnelling. Uit onderzoek van de AVS bleek
Wat is autonomie en waarom is het zo belangrijk? En hoe autonoom is een leraar in een systeem van leerdoelen en eindtermen?
Schrijf je daarom in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte.