
Vergroot je stuurkracht
Wat is stuurkracht, waarom is het belangrijk en hoe vergroot je je eigen stuurkracht als leraar? HAN-lector Helma Oolbekkink legt het uit en geeft je tips hoe je je stuurkracht
Wat is stuurkracht, waarom is het belangrijk en hoe vergroot je je eigen stuurkracht als leraar? HAN-lector Helma Oolbekkink legt het uit en geeft je tips hoe je je stuurkracht
Als het aan decaan Nathalie French ligt is LOB straks van alle medewerkers van het Geert Groote College Amsterdam en vooral van de leerlingen zelf. Ze vertelt over het nieuwe
Beelddenkers hebben vaak het gevoel dat leren niet aan hen besteed is, terwijl ze informatie gewoonweg anders verwerken. Wordt dit niet op tijd ontdekt en door leraren niet goed op ingespeeld, dan kan de leerling de motivatie verliezen. Gelukkig leren we steeds meer over beelddenkers. We spraken beelddenk-expert Natasja Esmeijer over het herkennen van beelddenkers, en hoe je er als leraar mee om kunt gaan.
Shauna Plompen van Blijven Leren geeft concrete tips over hoe je vol zelfvertrouwen effectieve lessen geeft én voor jezelf zorgt in het onderwijs. ‘Ik gun alle docenten dat ze de
Op veel scholen vraagt het thema seksuele en genderdiversiteit steeds meer aandacht. Welke bijdrage kun jij leveren aan de acceptatie van LHBTI+ leerlingen? Een interview met Daan van Engelen, programmamedewerker bij Rutgers voor seksuele vorming.
Of je het nu wilt of niet, de relatie met je leidinggevende kan het werkgeluk sterk beïnvloeden. Voor beide partijen. Teamcoach en trainer Sylvia Melzer weet dat als geen ander.
Hoe zorg je als school voor gelukkige medewerkers? Hoe leer je als leraar van je collega’s en hoe houd je oog voor je passie? Vijf jaar geleden gooide basisschool Wereldwijs
Niet iedereen staat te springen om een opleiding of scholing te beginnen. Toch zijn de meeste leraren wel graag bezig met hun passie. Wat als je passie nu het onderwerp van je scholing is? Dan wordt leren ineens leuk.
Iedereen heeft wel die ene collega, teamleider of medewerker met wie het niet helemaal botert. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Maar wat als onderlinge spanning je werk en
Wat is autonomie en waarom is het zo belangrijk? En hoe autonoom is een leraar in een systeem van leerdoelen en eindtermen?
Geluk stijgt boven alles uit en zou dus op elke school prioriteit moeten krijgen, meent hoogleraar Ruut Veenhoven in een interview met de AOb. ‘Geluk is besmettelijk. Als leraren gelukkig zijn,
Jij motiveert je leerlingen om het beste uit zichzelf te halen, samen te werken met anderen en verantwoordelijkheid te nemen over het eigen leerproces. Maar hoe doe jij dat zelf,
Schrijf je daarom in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte.